شناسهٔ خبر: 117149 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر پایانه مرزی بیله سوار خبرداد:

رشد ۶۱ درصدی ترانزیت خروجی در پایانه مرزی بیله سوار

کالا مدیر پایانه مرزی بیله سوار از رشد ۶۱ درصدی ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،لطف اله بابایی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه در ۵ ماهه گذشته ۲۸۵ هزار تن کالا توسط ۱۲ هزار و ۷۷۶ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است گفت:این میزان ترانزیت نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۸ هزار و۲۰۰ دستگاه بود رشد ۶۱ درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه از این میزان بیش از ۱۸۷ هزار تن کالا توسط ۸ هزار و۳۷۶ دستگاه کامیون ایرانی،۱۰۱ هزار و۶۶۰ تن کالا توسط ۴ هزار دستگاه آذری و ۵ هزار و۱۶۴ تن کالا نیز توسط ۳۲۷ دستگاه کامیون سایر ملیت ها ازپایانه مرزی بیله سوار ترانزیت شده تصریح کرد:پایانه مرزی بیله سوار به لحاظ رونق اقتصادی و تجاری جزوه ۵ پایانه برتر کشوراست.

مدیر پایانه مرزی بیله سوار عمده کالاهای ترانزیت خروجی شده را آب معدنی،سنگ های ساختمانی،کاشی،انواع سیمان و چای عنوان کرد وخاطرنشان شد:در ۵ ماهه گذشته ۱۸۱ هزار تن کالا توسط ۸ هزار و ۲۳۰ دستگاه کامیون از مرز بیله سوار ترانزیت ورودی شده است.

بابایی تردد حدود ۵۷ هزار دستگاه وسیله نقلیه اعم از پر وخالی را در ۵ ماهه گذشته از پایانه مرزی بیله سوار یادآور شدو اظهار کرد:از این تعداد ۳۲ هزار و۳۳۹ دستگاه ورودی و ۲۴ هزار و۳۷۵ دستگاه نیز خروجی هستند.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۵۶ هزار دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار تردد نموده اند گفت:از این تعداد ۳۲ هزار دستگاه وارد و ۲۴ هزار دستگاه نیزاز مرز خارج شده اند.

مدیر پایانه مرزی بیله سوارگفت:از ۳۲ هزار دستگاه کامیون ورودی ۱۷ هزار و۳۹۸ دستگاه ایرانی و ۱۴هزار و۵۵۳ دستگاه نیز خارجی است.

بابایی از از رشد ۳۸۳ درصدی تردد اتوبوس در پایانه مرزی بیه سوار خبرداد وتصریح کرد:در۵ ماهه گذشته ۷۴۸دستگاه اتوبوس از پایانه مرزی بیله سوار تردد کرده اند که از این میزان ۳۷۴ دستگاه ورودی و ۳۷۴ دستگاه نیز خروجی بوده است.

وی افزود:در مدت یاد شده ۲۳ دستگاه سواری خارجی نیز از مرز بیله سوار تردد نموده اندکه از این تعداد۱۴ دستگاه از مرز خارج و ۹ دستگاه نیز وارد شده اند.