شناسهٔ خبر: 117159 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در دیدار وزیر حمل‌ونقل قطر با وزیر را و شهرسازی ایران مطرح شد؛

ایجاد دفتر مشترک ایران و قطر برای گسترش همکاری‌های حمل‌ونقل میان دو کشور/اختصاص ۷ هزار ۵۰۰ بلیت برای ایران در هربازی جام‌جهانی/افزایش ۲۰ درصدی حمل‌ کالا از ایران به قطر در ۶ ماهه نخست امسال

ببینید | استقبال وزیر راه و شهرسازی از وزیر حمل ونقل قطر در فرودگاه مهر آباد وزیر راه وشهرسازی کشورمان از تفاهم با وزیر حمل‌ونقل قطر برای ایجاد دفتر مشترک میان دو کشور با هدف توسعه روابط حمل‌ونقل و رفع آنی مشکلات در این حوزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جاسم‌بن‌السیف‌السلیطی وزیر حمل‌ونقل قطر به همراه هیأت همراه صبح امروز با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشورمان دیدار و درباره موضوعات مختلف به رایزنی پرداختند.

 در این دیدار بر توسعه روابط دو کشور در حوزه‌های حمل‌ونقل دریایی، هوایی و تراتزیت بین‌المللی تاکید شد.

همچنین در این نشست در خصوص مسائل مختلف مربوط به مسابقات جام جهانی و تسهیل سفر و اقامت ایرانی‌ها طی این ایام رایزنی شد.

طی این دیدار نماینده وزارت ورزش و امور جوانان اعلام کرد که برای هر یک از بازی‌های جام جهانی ۷ هزار و ۵۰۰ بلیت به کشور ایران از سوی کشور قطر اختصاص یافته است.

در این نشست همچنین اعلام شد که طی ۶ ماهه نخست امسال حجم مبادلات کالاهای ایرانی از بنادر بوشهر و دیر به بنادر قطر با ۲۰ درصد افزایش همراه شده است.

وزیر راه وشهرسازی کشورمان در این دیدار ضمن تاکید بر وجود فرصت‌های زیاد همکاری برای ایران و قطر، بر ایجاد دفتر مشترک میان دو کشور برای همکاری‌ها در حوزه حمل‌ونقل تاکید کرد.

وزیر حمل‌ونقل قطر نیز با بیان اینکه ارتباطات‌ میان دو کشور برادرانه و عمیق است، ایجاد دفتر مشترک را که از سوی وزیر راه و شهرسازی ایران مطرح شد، امری ضروری برای توسعه این روابط دانست.