شناسهٔ خبر: 117209 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری لرستان درسخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه شهرستان چگنی مطرح کرد:

ارتقاء ایمنی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌های راهداری است

ارتقاء ایمنی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز از اولویت‌های راهداری است مهم‌ترین اولویت ما ارتقاء ایمنی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز و همچنین بهسازی راه‌های روستایی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، ظهر جمعه 25 شهریورماه، مرتضی شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان به همراه امیری معاون راهداری، جدیدی مشاور مدیر و مدیر حراست و لطیفی‌نیا رئیس شهرستان چگنی با حضور در مصلی نمازجمعه شهرستان چگنی، سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان ضمن تسلیت اربعین حسینی، اظهار داشت: در هفته دولت در حوزه راه روستای ۱۱۰ کیلومتر راه افتتاح شد و همچنین 220 کیلومتر راه شنی ساخته شده است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین اولویت ما ارتقاء ایمنی راه‌ها و رفع نقاط حادثه‌خیز و همچنین بهسازی راه‌های روستایی است.

شیروانی به حوزه حمل و نقل اشاره کرد و گفت: در حال حاضر۹۶ شرکت حمل و نقل کالا در استان داریم همچنین یک شرکت بین المللی حمل و نقل داشتیم که علیرغم درخشش خوب، متاسفانه توسط کشورهای غربی تحریم شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۸۳ شرکت حمل و نقل مسافر، ۱۰ پایانه مسافر،  ۴۴ شرکت اتوبوسرانی، ۱۸ شرکت مینی‌بوس‌رانی و ۲۱ شرکت سواری کرایه در استان مشغول فعالیت هستند و اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نقش نظارتی بر این شرکت‌ها را ایفا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان بیان داشت: برای نگهداری راه‌های استان، مطابق با استانداردهای جهانی ۸ درصد هزینه  سرمایه‌گذاری جاده‌ها باید صرف نگهداری شود، این مقداردر کشور ایران ۴ تا ۶ درصد می‌باشد، که به منظور تحقق این امر باید دو هزار میلیارد سالانه اختصاص پیدا کند که بتوان تمام موانع و مشکلات را حل کنیم ولی با توجه به کمبود اعتبار و شرایط اقتصادی کشور این امکان وجود ندارد، در این راستا مسئولین سازمان راهداری و در راس آن استاندار در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تلاش هستند که آنچه در توان ملی باشد نسبت به نگهداری جاده و رفع نقاط حادثه‌خیز اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در طول مدت سه‌ماهی که به‌عنوان خدمتگزار مردم معرفی شدم، مصادف شده است با خدمتگزاری زائرین امام حسین(ع) که در همان ابتدا اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‍ای استان یک اکیپ کامل به مدت دو ماه به استان ایلام اعزام کرد و در بحث مرتفع کردن  نقاط حادثه‌خیز و ایمنی راه‌ها کمک‌های زیادی انجام شد.

شیروانی  گفت: در بحث ساخت زائرسرای استان لرستان در مرز مهران با همکاری دستگاه‌های اجرایی و ریاست شخص استاندار، اداره‌کل راهداری همکاری‌های خوبی داشته است، امیدواریم با احداث این زائرسرا شرایط برای خدمت‌رسانی بهتر به هم‌استانی‌های عزیز در مرز مهران  فراهم شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵ اکیپ و ۲۵۰ نفر در بحث ایمن‌سازی راه‌ها و همچنین ۵۵ دستگاه سبک و نیمه‌سنگین و ۶۰ نفر نیرو  در مرز مهران جهت خدمت‌رسانی به زائرین مستقر هستند.

شیروانی  در پایان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات امام جمعه و پدر معنوی شهرستان چگنی گفت: نقطه نظرات امام جمعه محترم، اصحاب رسانه و همچنین مطالبات مردم را در اولویت کاری خود قرار داده و تمام تلاش همکاران ما در راهداری بر این است که بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات مردم را حل کنیم.