شناسهٔ خبر: 117226 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

ورود توده گرد و خاک از عراق به نوار غربی/ رگبار و بارش‌های پراکنده باران در اغلب استان‌ها

گردوخاک تهران کارشناس سازمان هواشناسی از ورود توده گرد و خاک به نوار غربی از اواخر وقت امروز خبر داد و برای امروز هم در اغلب استان‌ها بارش‌های پراکنده پیش‌بینی کرد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور طی امروز و روزهای آتی، گفت:‌ امروز در مناطقی از شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان، شمال و غرب استان فارس، ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، بخش‌هایی از کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و اصفهان، در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار پراکنده رخ می‌دهد و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد. فردا پنجشنبه در شرق هرمزگان، شمال فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌هایی از اصفهان هم مجددا همین شرایط را خواهیم داشت.

وی افزود: امروز (و با شدت بیشتری فردا) مناطقی از شمال غرب کشور از جمله آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و نیز غرب؛ شمال ایلام، کردستان، زنجان، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی و نیز ارتفاعات البرز غربی، بارش‌های پراکنده البته به شکل رگبار همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد. این شرایط را روز جمعه مناطقی از شمال غرب و روش شنبه مناطقی از گیلان و شمال‌غرب نیز خواهند داشت.

رفیعی با اشاره به شکل‌گیری توده گرد و خاک بر روی کشور عراق، از انتقال آن به مناطق شمال غرب و نوار غربی کشور از اواخر وقت امروز و فردا پنجشنبه خبر داد و گفت: این پدیده سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطقی خواهد شد. ضمن اینکه روز جمعه در شمال‌غرب کشور و روزهای شنبه و یکشنبه در جنوب غرب و نوار شرقی کشور نیز همچنان وزش باد شدید را خواهیم داشت و لذا خیزش گرد و خاک در این مناطق دور از انتظار نیست.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، آب‌های جنوبی کشور در شرق خلیج فارس از اواخر وقت جمعه مواج و متلاطم خواهد بود و این شرایط در روزهای شنبه و یکشنبه علاوه بر خلیج فارس، برای آب‌های دریای خزر هم رخ خواهد داد.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت هم طی امروز و روزهای آتی عنوان کرد: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری و گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. بیشینه دما در گرم‌ترین ساعت برای پایتخت امروز به ۳۴ درجه بالای صفر و کمینه دما هم در خنک‌ترین ساعات به ۲۵ درجه بالای صفر می‌رسد.