شناسهٔ خبر: 117261 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در وزارت راه و شهرسازی مطرح شد؛

یکی از برکات دوران دفاع مقدس دشمن‌شناسی است/ باید بیش از گذشته بصیرت‌مان را نسبت به مسائل کشور بالا ببریم

دفاع مقدس مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران با سخنرانی سرهنگ علیرضا افشاری فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی و حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در ساختمان شهید دادمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران امروز چهارشنبه ۳۰ شهریورماه به همت مرکز مقاومت بسیج وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سالن الغدیر ساختمان شهید دادمان برگزار شد.

فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امروز و در آستانه هفته دفاع مقدس یک میلیون پیشکسوت دوران دفاع مقدس در سراسر کشور تجلیل می‌شوند، برگزاری مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران در این وزارتخانه را نیز در همین راستا برشمرد.

سرهنگ علیرضا افشاری با اشاره به شرایط کنونی جامعه گفت: امروز باید بیش از گذشته بصیرت و آگاهی‌مان را نسبت به مسائل اساسی کشور بالا ببریم.

وی دشمن‌شناسی را از موضوعات مهم که می‌بایست بسیجیان آن را سرلوحه خود قرار دهند، خواند و افزود: در دوران دفاع مقدس ده‌ها کشور در مقابل ما قرار گرفته بودند و الان هم در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی به همین صورت است.

فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه هر زمان که ما پیروزی بزرگی به دست می‌آوریم دشمن استکباری تلاش می‌کند آن را به کام مردم تلخ کند، گفت: انتخابات ۴۰ میلیونی سال ۸۸ را یادمان نرفته که دشمن از تمام امکاناتش استفاده کرد تا آن را به کام مردم تلخ کند. الان هم همینطور است؛ دولت مردمی توفیقات بزرگی را به دست آورده است؛ شما حماسه اربعین را ببینید یا پیوستن به پیمان شانگهای را، ولی استکبار نمی‌خواهد این حماسه به کام شیعیان و مسلمانان شیرین شود و دنبال بهانه هستند.

افشاری سپس با اشاره به اتفاقات روزهای اخیر در کشور گفت: یک اتفاقی افتاده که ما به نوبه خودمان به خانواده مهسا امینی تسلیت می‌گوئیم اما شما ببینید کل استکبار پشت آن قرار گرفته است؛ از سازمان منافقین بگیر تا کومله و دمکرات که کارنامه جنایاتشان از هر جهت سیاه‌تر است، آمده‌اند و ادعای دلسوزی برای این خانم را دارند. جالب است که حتی طالبان هم ما را به رعایت حقوق بشر توصیه می‌کند!

وی به موضع‌گیری گروه‌های سیاسی و داخلی هم اشاره کرد و یادآور شد: حتی بعضی از افراد در این گروه‌ها می‌آیند و آن را به عنوان یک جنایت تبیین می‌کنند. متاسفانه حتی شاهد این هستیم که بعضی از دوستان ما هم احساسی با موضوع برخورد می‌کنند.

به گفته فرمانده بسیج وزارت راه و شهرسازی، دشمن دنبال از بین بردن دین ماست ولی کور خوانده است و تا زمانی که مردم در صحنه هستند، آنها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

در ادامه حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری در سخنانی با تبریک فرا رسیدن سالگرد دوران دفاع مقدس، یکی از برکات آن دوران را شناساندن دشمن به مردم ایران دانست و گفت: بسیاری از تحلیل‌گران می‌گویند اگر دفاع مقدس نبود، معلوم نبود انقلاب دوام بیاورد؛ گاهش فرصت‌هایی که در تهدیدها پیدا می‌شود، در خود فرصت‌ها نیست.

وی افزود: امروز از منافقینی که بیش از ۱۷ هزار آدم را کشته‌اند، شنیدن داعیه دفاع از یک خانم، خنده‌دار است. این اتفاق که افتاده، نباید باعث شود که مردم ما نسبت به دشمنشان غافل شوند.

ماندگاری از تشابهاتی سخن گفت که به گفته او در حوادث اینچنینی وجود دارد و ادامه داد: ندا آقاسلطان را نامزدش کشت و فتنه‌گران گفتند جمهوری اسلامی کشته است. در این قصه هم یقین بدانید که دست دشمن در کار بوده تا او را بکشند و تقصیر را بیندازند گردن جمهوری اسلامی.

این روحانی خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی گفت: در خواب شب‌تان هم نخواهید دید که جمهوری اسلامی سرنگون شود.

وی سپس با بیان اینکه هیچ کشوری دمکراسی‌اش به قوت جمهوری اسلامی نیست، افزود: دستورات اسلام هم مطابق عقل است، هم مطابق فطرت و هم مطابق سعادت بشری.

ماندگاری ادامه داد: امروز صدا پیشرفت‌های دولت خادم‌الرضا در تمام دنیا بلند است و آمار برگشت مغزها از فرار مغزها پیشی گرفته است ولی ما در اطلاع‌رسانی این موفقیت‌ها ضعیف هستیم.

وی ادامه داد: شیاطین و دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی  از سه روش برای ضربه زدن به آن استفاده می‌کنند؛ اولین روش، تضعیف جمهوری اسلامی از طریق تحریم است. کار دوم، تخریب است به صورتی که تا جایی که می‌توانند اوضاع را وارونه جلوه می‌دهند. کار سوم هم تحریف است؛ یعنی برای دلسوزان نظام بدل‌سازی می‌کنند. خلاصه همه حرف‌های ما در تکریم دفاع مقدس، دشمن‌شناسیِ امروز است.

در ادامه این مراسم از جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس در وزارت راه و شهرسازی با اهدای لوح و هدایایی تکریم شد.