شناسهٔ خبر: 117297 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

امام جمعه خلخال:

احداث تونل الماس یکی از بزرگترین مطالبات مردم خلخال است

حجت الاسلام کریم اسدی امام جمعه شهرستان خلخال امام جمعه شهرستان خلخال گفت: یکی از مطالبات اصلی و مهم مردم خلخال احداث تونل الماس در محور خلخال به اسالم است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، حجت الاسلام کریم اسدی امام جمعه شهرستان خلخال با اشاره به سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به خلخال اظهار کرد: یکی از مطالبات اصلی و مهم مردم خلخال احداث تونل الماس در محور خلخال به اسالم است که انتظار می‌رود با اخذ مجوز ماده۲۳ این پروژه مشکل مردم منطقه در تردد به استان گیلان برطرف شود.

وی گفت: هم اکنون ۹۹ درصد از امور و مقدمات مربوط به اجرای پروژه احداث تونل در مسیر راه خلخال به اسالم انجام شده و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این طرح در این منطقه خواهیم شد.

خطیب جمعه خلخال با تقدیر از تلاش‌های مدیران استان اردبیل در تصویب خواسته مردم خلخال مبنی بر احداث تونل خلخال به اسالم در جریان سفر سال گذشته ریاست جمهوری به این استان اظهار داشت: امروز ما شاهد آماده شدن مقدمات لازم برای آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه خواسته و مطالبه مردم منطقه هستیم.

حجت الاسلام اسدی با تقدیر از تلاشهای نمایندگان سابق و فعلی منطقه در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار داشت: با اخذ موافقت ماده ۲۳ قانون بودجه کشور از سازمان برنامه و بودجه و آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث تونل در گردنه سخت گذر الماس، مشکل تردد برای مردم هر دو استان اردبیل و گیلان از این مسیر کوهستانی و جنگلی برای همیشه برطرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور میلیون‌ها نفر از مسلمانان و اصحاب سایر ادیان در راهپیمایی عظیم اربعین امسال گفت: راهپیمایی اربعین در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ اسلام ناب محمدی است.

حجت الاسلام اسدی اظهار داشت: حضور بیش از ۳۰ میلیون نفر در مراسم راهپیمایی اربعین امسال حکایت از این این است که تمامی ترفندها و دسیسه‌های دشمن برای کم رنگ کردن این حرکت عظیم مردمی کار ساز نبوده است.