شناسهٔ خبر: 117324 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

بارش باران، رعدوبرق و کاهش دما در استان‌های نیمه شمالی/خیزش گردوخاک در نیمه شرقی ایران

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش باران و تداوم آن تا روز دوشنبه در نیمه شمالی کشور ضمن اعلام هشدار نسبت به بارش های سیل آسا در استان‌های ساحلی خزر در روزهای آتی از خیزش گردوخاک در شرق کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز اول مهرماه و روزهای آتی اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز برای آذربایجان‌شرقی و غربی بارش‌های پراکنده و گاهی وزش باد شدید رخ می‌دهد و طی دو روز آینده وزش باد منجر به خیزش گردوخاک می‌شود که این وضعیت در نقاطی از شمال‌غرب وغرب کشور است.

گودرزی ادامه داد: از فردا با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر ابتدا برای گیلان و اردبیل و برای یکشنبه برای گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و خراسان شمالی، همچنین برای روز دوشنبه در گیلان و مازندران، بارش باران، وزش باد و کاهش دما پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، برای روز یکشنبه بارش‌ها در استان گیلان، مازندران، شرق اردبیل و غرب گلستان در حد هشدار نارنجی است که می‌تواند منجر به بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اختلال در تردد و آبگرفتگی بشود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: برای روز دوشنبه، کاهش دما بر روی نیمه شمالی کشور رخ می‌دهد. همچنین از فردا تا روز سه شنبه در نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل باد و گردوخاک دارد.

وی افزود: تهران برای امروز آسمانی صاف تا کمی ابری دارد و بیشینه دمای پایتخت ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر است.