شناسهٔ خبر: 117424 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

پیش‌بینی افزایش نسبی دما برای سواحل شمالی کشور تا روز پنجشنبه

صاویر ی زیبا از سواحل بنادر سیریک و جاسک در شرق استان هرمزگان کارشناس سازمان هواشناسی برای سواحل شمالی کشور تا روز پنجشنبه روند نسبی افزایش دما را پیش‌بینی کرد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح وضعیت جوی کشور طی امروز سه‌شنبه ۵ مهرماه و روزهای آتی، گفت: امروز صبح در سربیشه خراسان دما یک درجه و ورزقان دما ۲ درجه بالای صفر شد. همچنین دمای امروز صبح در خیرآباد زنجان، چالدران و شهرکرد هم دما ۴ درجه بالای صفر شد و این نقاط سردترین ایستگاه‌های کشور بودند.

وی افزود: از امروز تا پنجشنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام را خواهیم داشت و همچنین از سرعت وزش باد در شرق و شمال شرق کشور و به ویژه سواحل شمالی کشور کاسته می‌شود و برای مناطق اخیر روند نسبی افزایش دما را هم پیش‌بینی کرده‌ایم.

گودرزی ادامه داد: طی روز پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و نیز ارتفاعات استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و کرمان، برای بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای روز جمعه هم با عبور موجی از سمت شمال شرق کشور در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و در ارتفاعات البرز هم در شرق تهران و سمنان، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و نیز کاهش نسبی دما را پیش‌بینی می‌کنیم. البته برای روز جمعه در جنوب کشورمان در ارتفاعات شمال هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش بادهای شدید انتظار می‌رود.

وی افزود: تهران هم امروز آسمانی صاف همراه با غبار محلی را دارد و در برخی ساعات در طول روز وزش باد را خواهیم داشت. بیشینه دمای امروز تهران ۳۲ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.