شناسهٔ خبر: 117455 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد در برخی از مناطق جنوبی کشور/ افزایش سرعت وزش باد و کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی کشور

باران کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد در برخی از مناطق جنوبی و افزایش سرعت وزش باد و کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی کشور خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جریان تشریح وضعیت آب‌وهوایی کشور گفت: امروز صبح، ششم مهرماه، در ایستگاه شهرکرد و ورزقان دمای کمینه سه درجه بالای صفر شد که این دو ایستگاه از خنک‌ترین ایستگاه‌های کشور بودند؛ این در حالی است که روز گذشته در درگان واقع در استان سیستان و بلوچستان دما به ۴۱ درجه بالای صفر رسید. 

وی افزود: لامرد واقع و کازرون در استان فارس نیز دمای ۴۰ درجه را تجربه کردند که به عنوان گرمترین ایستگاه‌های کشور معرفی شدند.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی امروز و فردا در اغلب مناطق کشور جوی پایدار را شاهد هستیم،‌ عنوان کرد: از بعد از ظهر پنجشنبه، هفتم مهرماه، در مناطقی از استان‌های ساحلی دریای خزر و جمعه علاوه بر سواحل شمالی، در خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در سمنان و شرق تهران بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق را خواهیم داشت.

گودرزی برای روز شنبه بارش پراکنده همراه با وزش باد را در شرق مازندران،‌ گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش‌بینی کرد و گفت: ارتفاعات البرز نیز در سمنان و شرق تهران بارش‌ها را تجربه خواهند کرد؛ برای روز یکشنبه اما خراسان شمالی و سواحل شرقی دریای خزر بارش‌های پراکنده را خواهند داشت.

وی با اشاره به وضعیت جوی جنوب کشور اعلام کرد: از فردا تا روز یکشنبه به ویژه در ساعات پس از ظهر و شب‌ها در ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات جنوب کرمان رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد را شاهد هستیم.

به گفته گودرزی، سرعت وزش باد برای روز شنبه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش می‌یابد که در برخی از مناطق خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا را به همراه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی برای امروز تهران آسمانی صاف را پیش‌بینی کرد و گفت: پایتخت امروز گاهی وزش باد و در برخی از نقاط استان غبار محلی را تجربه خواهد کرد و بیشینه دما امروز در تهران ۳۲ درجه خواهد بود.