شناسهٔ خبر: 117464 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شش ماهه نخست امسال صورت پذیرفت:

حمل حدود ۱۰ میلیون تن کالا از مبدأ استان مرکزی

کالای اساسی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از حمل ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا از مبدأ استان مرکزی در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، "مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی" چرخه صنعت حمل و نقل کالا را یکی از شاخص‌ترین مؤلفه‌های سنجش توسعه اقتصادی عنوان کرد و افزود: در نیمه نخست سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین بیش از ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالا از مبدأ استان مرکزی به اقصی نقاط کشور حمل شده است که این امر نشان از ظرفیت شرکت‌ها، رانندگان و ناوگان حمل و نقل کالای استان دارد.

وی ادامه داد: تعداد بارنامه های صادره توسط ۱۳۵ شرکت حمل و نقل کالای فعال در استان مرکزی برابر با ۶۰۲ هزار و ۷۲۳ مورد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد شش درصدی همراه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهار کرد: ۱۵ درصد از کالاها بصورت درون استانی و ۸۵ درصد آن بصورت برون استانی حمل شده است.

وی مقصد اصلی بارهای استان مرکزی را به ترتیب استان‌های تهران‌ با ۱۹ درصد، اصفهان با ۱۱ درصد و

خوزستان با هشت درصد عنوان کرد و گفت: شهرهای اراک، ساوه و دلیجان به ترتیب رتبه های اول تا سوم مبدأ بارهای استان را در شش ماهه نخست امسال بخود اختصاص داده‌اند.

جهانی ادامه داد: ناوگان حمل و نقل کالای استان کارنامه درخشانی در حمل کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی از بنادر جنوب کشور کسب کرده و توانسته است رتبه برتر کشوری را بخود اختصاص دهد که این موفقیت جز با تلاش رانندگان جهادگر هرگز حاصل نمی‌شد.

به گفته وی سهمیه تعیین شده برای استان مرکزی برابر با ۴۵ ناوگان در روز بود که با توجه به ظرفیت ناوگان حمل و نقل کالای استان و مشارکت رانندگان در این اقدام جهادی، تعداد ناوگان اعزامی به ۹۶ دستگاه در هر روز رسید تا صنعت حمل و نقل استان نقش مؤثری در تخلیه بنادر از کالاهای اساسی ایفا کند.