شناسهٔ خبر: 117517 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» خبر داد:

هشدار هواپیمایی «هما» درباره فعالیت صفحات جعلی با نام این شرکت در فضای مجازی/ از طریق پلیس فتا در حال پیگیری موضوع هستیم

ایران ایر سرپرست روابط عمومی «هما» با هشدار در باره انتشار اخبار و محتواهای ساختگی در صفحات جعلی با نام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی گفت: مردم برای خرید بلیت به سایت اصلی این شرکت مراجعه کنند و مسئولیت خرید بلیت از سایت‌های جعلی بر عهده مشتری است.

حسام قربانعلی سرپرست روابط عمومی و سخنگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما» در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: اخیرا سایتی جعلی با آدرس کاملا مشابه آدرس درگاه فروش اینترنتی هما به نشانیEbookingiranair.com  ایجاد شده است در صورتی که آدرس اصلی فروش بلیت‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» آدرس https://ebooking.iranair.com/ibe/IR/home?language=fa#searchForm است که با شیطنت افراد معاند نقطه(دات) بین ebooking و iranair را برداشته و باهم پیوستگی  ایجاد کرده اند.

 وی تاکید کرد:  این سایت جعلی ربطی به شرکت هواپیمایی «هما»  ندارد و هرکس از این سایت خرید کند مسئولیتش برعهده خود مشتری است.  

قربانعلی در پی انتشار محتواهای کذب در صفحه جعلی منتسب به این شرکت هواپیمایی در اینستاگرام  نیز تصریح کرد: آدرس صحیح اینستاگرام هواپیمایی هما iranairofficial همراه با «تیکِ آبی» که منزله اصالت صفحه ایران ایر است و سایر صفحات موجود در اینستاگرام جعلی است.

 وی خاطر نشان کرد: صفحه ای جعلی به نام iranair_con در فضای اینستاگرام ایجادشده که با انتشار اخبار کذب به تشویش اذهان عمومی می پردازد که این صفحه جعلی هیچ ارتباطی با «هما» ندارد.

 سرپرست روابط عمومی هما تاکید کرد: از طریق مراجع قانونی و پلیس فتا در حال پیگیری موضوع هستیم .

قربانعلی در پایان تاکید کرد: تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی  در اینستاگرام iranairofficial همراه با «تیکِ آبی» است و هرآدرس مشابه مورد تایید ما نیست.