شناسهٔ خبر: 117571 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۶ ماهه گذشته به ثبت رسیده است:

افزایش ۵۰درصدی تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل

تردد رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از افزایش ۵۰درصدی تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیل خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، امید نسیمی دربازدید از سامانه های هوشمندمحور اردبیل -مغان با بیان اینکه در ۶ ماهه گذشته ۹ میلیون و ۱۶۵ هزار تردد در مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسیده است گفت:این میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود ۶ میلیون و ۱۶۷ هزار تردد بود افزایش ۵۰درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۴ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۳۲۵ تردد در مبادی ورودی و ۴ میلیون و ۵۱۳ هزار و۶۷۷تردددر مبادی خروجی استان به ثبت رسیده است تصریح کرد:افزایش ۴۸ درصدی را هم درمبادی ورودی و هم در مبادی خروجی شاهد هستیم.

رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل محور اردبیل-آستارا و بالعکس با ۷ میلیون و ۳۷۷ هزارو۴۸۳ تردد،اردبیل-نیر و بالعکس با ۶ میلیون و ۹۷۴ هزار و ۴۹۲تردد و اردبیل-مغان با ۴ میلیون و ۸۱۳ هزارو۷۴۹ تردد رادارای محور های پرتردد استان در ۶ماهه گذشته برشمرد.

نسیمی ۸ درصد از کل تردد استان را مربوط به وسیله نقلیه سنگین عنوان کرد و اظهار داشت:انتظار داریم رانندگان با رعایت سرعت و سبقت مطمئنه جهت حفظ جان خود وسایر مترددین به علائم راهوردر جاده ها توجه داشته باشند.

نسیمی از فعالیت ۷۴ دستگاه تردد شمار برخط ،۵۴ سامانه ثبت تخلفات سرعت و۴۱ دوربین نظارت تصویری در محورهای استان خبردادو از مردم خواست قبل ازسفر جهت اطلاع از آخرین وضعیت جوی وترافیکی استان با سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل تماس بگیرند.