شناسهٔ خبر: 117572 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین خبرداد:

خط کشی ۱۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نمین

خطکشی درمیان.jpg رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین گفت:۱۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان نمین در ۶ ماهه گذشته خط کشی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،مهدی آزاد در بازدید از عملیات خط کشی محور اردبیل-آستارا با بیان اینکه در جهت ارتقای ایمنی راهها با استفاده از هزار تن آسفالت گرم و سرد محورهای مواصلاتی این شهرستان لکه گیری شده گفت: برای تکمیل ولکه گیری پل زیرگذر ورودی جدید نمین صد تن آسفالت رگلاژی به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۴۰۰ کیلومتر از حریم راه اصلی و شنی این شهرستان توسط راهداران تسطیح و رگلاژ شده تصریح کرد:در ۶ ماهه گذشته راهداران ۱۲ کیلومتر شانه سازی انجام داده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین حفاظت و صیانت از حریم راه را بعنوان سرمایه ملی،خط قرمز راهداری دانست و خاطرنشان شد:با حضور ۲۶۵ مورد گشت راهداری در محورها تاکنون ۷۱مورد ساخت وسازهای غیر مجاز شناسایی و متوقف،۳۴ مورد درختکاری غیرمجاز جمع آوری و در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه با اخذ ۴ مورد دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز اقدام شده است.

آزاد در ۶ ماهه گذشته ازجابجایی ۵۷۰ هزار تن کالا و بار در شهرستان نمین خبرداد و بیان کرد:۲۴ شرکت حمل ونقل کالا در این شهرستان در حال فعالیت و خدمات رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

وی در مدت یاد شده صدور ۲۳ هزار و ۴۰۰ برگ بارنامه را در شهرستان نمین یادآور شدو اظهار داشت:در ۶ ماهه گذشته ۴ هزار و ۶۰۰ نفرمسافر نیز توسط دو شرکت مسافربری از این شهرستان جابجا شده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نمین اصلاح و بازسازی ۸۵شاخه گاردریل،ایمن سازی تیرهای روشنایی با ۵۶۵ مورد دپوی خاکی،رنگ آمیزی ۱۲۲ متر از سرعتکاهها،بازسازی و جمع آوری ۴۳۶ عدد از تابلوهای فرسوده،پاکسازی ۱۲۰مترمکعب از کانال ها،شستشوی ۱۶ هزار عدد از تابلوها و پاکسازی ۱۳۰ کیلومتر ا زباله از جاده را از دیگر اقدامات مهم راهداری شهرستان نمین در ۶ ماهه گذشته برشمرد.

آزاد با بیان اینکه راهداری شهرستان نمین مسئولیت نگهداری از ۳۶۷ کیلومتر راه ارتباطی را برعهده دارد گفت:از این میزان ۴۵ کیلومتر راه اصلی،۳۶ کیلومتر راه فرعی،۱۹۲ کیلومتر راه آسفالته روستایی،۳۴ کیلومتر شنی و خاکی و ۶۰کیلومتر نیز راه مرزی است.