شناسهٔ خبر: 117586 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

آتش نشانی فرودگاهی یک امر حاکمیتی است

سیدی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: آتش نشانی فرودگاهی یک امر حاکمیتی بوده و به هیچ عنوان قابلیت ورود بخش خصوصی به این حوزه وجود ندارد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در مراسم روز آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما که روز شنبه  با حضور اعضای هیات مدیره و راهبران عملیات فرودگاهی و توسعه مدیریت و منابع در شرکت فرودگاه‌ها به صورت ویدئو کنفرانس با فرودگاه‌های کشور برگزار شد، اظهار کرد: بنده در صنعت هوانوردی کارم را به عنوان نیروی عملیاتی آغاز کردم و تاکنون هرکجا که مسئول بوده ام توجه به نیروهای عملیاتی به خصوص آتش نشانی را در دستورکار قرار داده ام.

وی در این مراسم که باحضور مجازی آتش نشانان فرودگاهی سایر فرودگاه‌های کشور برگزار شد، تصریح کرد: به خوبی با مطالبات نیروهای آتش نشان آشنایی دارم و می دانم که اداره کل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما با کمبود نیروی انسانی و پست سازمانی مواجه است.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه در سال های دور با برون سپاری و خصوصی سازی آتش نشانی فرودگاهی ضربه سنگینی به این حوزه وارد شد، گفت: این تصمیم اشتباه باعث از بین رفتن پست های سازمانی در حوزه آتش نشانی شد.

سیدی تصریح کرد: آتش نشانی فرودگاهی یک امر حاکمیتی است و نیروهای فعال در آن با ایثار و شجاعت به دنبال نجات جان هم‌نوعان خود هستند و در همین راستا ورود بخش خصوصی به حوزه آتش نشانی و عملیات زمینی هواپیما به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

وی ضمن ابراز رضایت از تجهیزات و امکانات موجود در اداره کل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما در ستاد مرکزی و فرودگاه‌های کشور گفت: خوشبختانه قریب به اکثر فرودگاه‌های کشور به لحاظ تجهیزات و امکانات از مجموعه های تربیت بدنی تا وسایل آتش نشانی در وضعیت مطلوبی به‌سر می برند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اداره کل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما باید مراقب این اموال باشد، خاطرنشان کرد: باتوجه به تحریم ها باید نسبت به حفظ و نگهداری اموال بیت المال اعم از تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی حساسیت به خرج داد چراکه در صورت بروز خسارت با هزینه های میلیاردی مواجه خواهیم شد.

سیدی در پایان با حمایت از آتش نشانان فرودگاهی تاکید کرد: با جدیت از طرح های سند نیروی انسانی، ارتقای آموزش و مهارت و سیمیلاتور اصفهان حمایت می کنیم و انتظار داریم این نیروهای شجاع به مانند گذشته پای کار صنعت هوانوردی و جان مردم بایستند.

همچنین مسعود نیکبخت معاون هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در بخشی از مراسم روز آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما ضمن تبریک به نیروهای آتش نشان، برای آن ها در بحث عملیات زمستانی سال جاری آرزوی موفقیت داشت.

اداره کل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما آماده ارائه آموزش مهارت به کشورهای همسایه است

مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما با بیان اینکه آماده ارائه آموزش مهارت به کشورهای همسایه هستیم، گفت: با ایجاد مرکز آموزش آتش نشانی قابلیت ارائه آموزش به کشورهای اطراف و ارز آوری برای کشور وجود دارد.

حمید حاجی بیگی در مراسم روز آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما با اشاره به اقدامات صورت گرفته در یکسال گذشته اظهار کرد: خرید ۱۰ دستگاه برف خوار، ۱۴ دستگاه شارژر هوای فشرده، ۴۰۰ دستگاه سیستم تنفسی هوای فشرده و ۶۰۰ ماسک تنفسی بخشی از اقدامات انجام شده در راستای بهبود وضعیت تجهیزات در یکسال اخیر بود.

وی گفت: خرید ۲۰۰ دست لباس، ۵۰۰ جفت چکمه و ۱۰۰ هزار لیتر فم آتش نشانی و تحویل آن به نیروها از دیگر اقدامات اداره کل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما بود.

این مسئول در خصوص نرم افزار جامع اداره کل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما گفت: تمام آمار مرتبط با تجهیزات و ماشین آلات به این نرم افزار منتقل شده است.

حاجی بیگی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با پلیس راهور گفت: در راستای این تفاهم نامه گواهینامه ویژه رانندگی و عملیات با خودروهای آتش نشانی فرودگاهی صادر خواهد شد.

وی در پایان از نصب و راه اندازی سیستم اعلام و اطفای حریق پارکینگ و ترمینال های یک و دو فرودگاه مهرآباد خبرداد و ابراز امیدواری کرد که در آینده تمام فرودگاه‌های کشور به این سیستم مجهز شوند.

در پایان این مراسم نیز ۱۰ نفر از آتش نشان های برتر فرودگاه‌های کشور شامل آقایان علیرضا نصراله نژاد، امیر نوری فیروزی، صمد طهماسبی، فرهاد جوهری، مجید امینی، رضا ذوالعلی، محمد جمشیدی پارسا، علی پوریوسفی، سعید شهباز اصل و شهروز مرادزاده از فرودگاههای کرمان، اهواز، بوشهر، اردبیل، ایلام، اصفهان، مشهد، مهرآباد و ستاد شرکت فرودگاه ها  مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ مراسم مشابه دیگری روز پنج شنبه هفتم مهر ماه و همزمان با روز ایمنی و آتش نشانی در فرودگاه بین المللی مهرآباد با حضور معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد.