شناسهٔ خبر: 117667 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر اعلام کرد:

روکش آسفالت ۱۴ کیلومتر از راه روستایی شویر و الو

زیرسازی و آسفالت راه روستایی پاپیون به خانوردی شهرستان دورود رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر گفت: ۱۴کیلومتر از راه روستایی شویر و الو توسط راهداران تسطیح و روکش آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی ازاردبیل،یوسف فریادی در بازدید از عملیات روکش آسفالت محور شویر با بیان اینکه هموارسازی راههای روستایی جهت تسهیل در رفت و آمد آنها از وظایف مهم راهداری است گفت:در ۶ماهه گذشته در جاده روستایی ام ابانیزبطول ۶۰۰ مترعملیات تسطیح،پخش مصالح و تراشه آسفالت انجام شده است.

وی از تیغ زنی،تسطیح و رگلاژ ۱۵۰ کیلومتر از راههای شنی و خاکی شهرستان کوثر در ۶ ماهه گذشته خبرداد و تصریح کرد:در مدت یاد شده ۷۳۰ کیلومتر از حریم راههای این شهرستان تسطیح،پاکسازی و آزاد سازی شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر در جهت ارتقای ایمنی راهها،لکه گیری محورهای مواصلاتی این شهرستان را با استفاده از ۴۵۰ تن آسفالت سرد و گرم یادآور شدو اظهار داشت:در ۶ ماهه گذشته راهداران ۱۰۰ هزار متر مکعب عملیات ریزش برداری و سبک سازی ترانشه در محور گیوی – خلخال انجام داده اند.

فریادی حفاظت و صیانت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست وخاطرنشان شد:با حضور۵۸۵ مورد گشت راهداری در محورها در جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه و ساخت وسازهای غیر مجازبه ۲۰ نفر از متخلفان و متجاوزان اخطار کتبی ابلاغ شده و با اخذ دستور قضایی نسبت به رفع آثار تجاوز اقدام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثر ادامه داد:در مدت یاد شده۲۰ عدد از تابلوهای غیرمجاز و فرسوده نیز از سطح جاده های این شهرستان جمع آوری شده است.

وی شستشوی ۷ هزار عدد از علائم راهداری در راههای مواصلاتی، تعمیر ، بازسازی و نصب ۵۶۴ شاخه گاردریل در محورهای مواصلاتی، پاکسازی سطح جاده از آثار تصادف و مواد زائد و لاشه حیوانات ۸۱ مورد، تنقیه ،لایروبی و تنظیم بستر پل ها و آبروها به تعداد ۲۲دهانه به حجم ۲۹۵متر مکعب، پاکسازی ۱۲۰ متر مکعب ازشانه و حریم محور های مواصلاتی از زباله های ریخته شده، و تعمیر و نگهداری و توسعه ۳۱ عددازچراغهای چشمک زن و چراغهای پلیسی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۶ ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثربا اشاره به اینکه سیستم روشنایی ۱۲ دستگاه از تونل ها در ۶ نقطه به طور مستمر توسط راهداران نگهداری شده است بیان کرد: راهداران در محور اردبیل-سرچم(داخل تونلهای دوازده گانه) به تعداد ۵۴۵/۱ عدد بازتاب چشم گربه ای نصب کرده اند.

فریادی با بیان اینکه راهداری شهرستان کوثر مسئولیت نگهداری از ۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی را در حوزه استحفاظی خود بر عهده دارد گفت: از این مقدار ۱۹۰کیلومتر راه اصلی و فرعی ، ۲۱۵کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۱۱۵کیلومترنیز راه شوسه و خاکی است.