شناسهٔ خبر: 117668 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد:

جابجایی بیش از ۲ میلیون تن کالا در استان اردبیل

کالا مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از جابجایی ۲میلیون و ۳۰۰هزار تن کالا در استان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در بازدید از شرکت های حمل ونقل شهرستان پارس آباد با بیان اینکه وضعیت حمل ونقل کالا در استان کاملا عادی و روان است گفت:این میزان جابجایی کالا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود ۲ میلیون و۱۰۰ هزارتن بود حدود ۶ درصد افزایش را نشان می دهد.

دبیرکمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه شهرستان های اردبیل،پارس آباد،نمین و بیله سوار به ترتیب بیشترین آمار جابجایی کالا را در ۶ ماهه گذشته به خود اختصاص داده اند تصریح کرد:درمدت یاد شده یک میلیون تن کالا از شهرستان اردبیل،۲۵۳ هزار تن کالا از شهرستان پارس آباد،۵۶۹ هزارتن کالا در شهرستان نمین و ۱۲۵ هزار تن نیز از شهرستان بیله سوار حمل شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزایش ۲۷۳ درصدی جابجایی کالا را در شهرستان خلخال یادآور شدو اظهار کرد:در مدت یاد شده ۱۱۲ هزار تن کالا از شهرستان خلخال جابجا شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل که حدود ۳۰ تن بود افزایش خوبی را شاهد هستیم.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل با اشاره به صدور ۱۶۳ هزار و۷۹۱ هزار برگ بارنامه تصریح کرد:این میزان صدور بارنامه درمقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود ۱۵۸ هزار برگ بود افزایش ۴ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل فعالیت ۹۰ شرکت حمل و نقل و۲باب پایانه کالا را در استان اردبیل یادآور شدو خاطرنشان کرد:۱۳ هزارو ۵۵۰ ناوگان کالا در استان اردبیل در حال فعالیت هستند.

وثوقی با اشاره به اینکه ۵۷ شرکت حمل ونقل کالا در استان در حال خدمات رسانی به مردم و رانندگان هستند افزود:۱۲ هزار و ۶ نفر راننده در حوزه کالای استان مشغول فعالیت هستند.

وی گفت: مردم و صاحبان کالا می توانند هرگونه شکایات خود در حوزه حمل ونقل را جهت رسیدگی از طریق سامانه ۱۴۱ به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل اطلاع دهند.