شناسهٔ خبر: 117672 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی شهریورماه سالجاری انجام گرفت؛

اعزام ۱۷۵۲ دستگاه ناوگان عمومی مسافر از قم به مرزهای اعلامی کشور عراق

خبر معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم گفت: ازمجموع ۱۷۵۲ دستگاه ناوگان عمومی مسافر با مبدا قم، ۱۲۱۵ دستگاه به مرز مهران، ۳۷۰ دستگاه مرز شلمچه، ۲۸ دستگاه مرز خسروی، ۴ دستگاه چزابه و ۱۳۵ دستگاه به صورت مستقیم به شهر های کربلا و نجف اعزام شده اند

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی از استان قم، معاون حمل ونقل اداره  کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم از اعزام صدها  دستگاه ناوگان عمومی مسافر، طی ایام سفرهای اربعین حسینی (ع)، از قم به مرزهای اعلامی کشور عراق خبرداد.

علیرضا اسدی درتکمیل این خبر افزود:به منظور ارائه سرویس ایاب و ذهاب زائران اربعین حسینی ع، طی بازه زمانی شهریور ماه امسال، افزون بر ۱۷۵۲ دستگاه ناوگان عمومی مسافر، از مبدا قم به مرزهای اعلامی کشور عراق اعزام شده اند.
وی افزود: از مجموع ۱۷۵۲ دستگاه ناوگان عمومی اعزامی از قم به مرزهای اعلامی کشور عراق،   ۱۵۵۳ دستگاه آن اتوبوس و مابقی که شامل ۱۹۹دستگاه مینی بوس می باشد، وظیفه جابجایی زائران را به عهده داشته اند.

اسدی بیشترین تعداد ناوگان اعزامی از قم، طی ایام سفرهای اربعین، را به مقصد شهر مرزی مهران دانست و تصریح کرد: طی شهریور ماه امسال، افزون بر ۱۲۱۵ دستگاه ناوگان عمومی مسافر از قم به شهر مرزی مهران و مابقی هریک به ترتیب: مرز شلمچه ۳۷۰ دستگاه، مرز خسروی ۲۸ دستگاه، مرز چزابه ۴ دستگاه و ۱۳۵ دستگاه به صورت مستقیم به شهر های نجف و کربلا ، اعزام شده اند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم درادامه به تلاش شبانه روزی مجموعه های ستادی- اجرایی، درایام سفرهای اربعین حسینی (ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی های به عمل آمده که از استقبال چشمگیر زائران جهت شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی (ع) خبر میداد، تمهیداتی در دو بخش ستادی و اجرایی به منظور تسهیل سفرها لحاظ و به مرحله اجرا گذاشته شد.

علیرضا اسدی  هماهنگی با دستگاه‌های ذی ربط در قالب برآوردهای میدانی و تشکیل جلسات متعدد صورت گرفته را در زمره اقدامات تمهیدی جهت ارائه خدمات مطلوب به زائرین دانست و بیان کرد: بسیج عوامل اجرایی این اداره کل، انجمن صنفی شرکتها و رانندگان بخش حمل ونقل مسافر و ...در راستای کنترل و نظارت بر نحوه ارائه خدمات موضوعه، منجمله ارائه و فروش بلیط به طور روزانه و با نرخ مصوب و... در زمره فعالیتهای مستمر و شبانه روزی این اداره کل و ...بوده است.

وی استقرار اکیپ‌های نظارتی در گلوگاهها و ایستگاه‌های دروازه‌ای محورهای جاده‌ای استان را از دیگر اقدامات این اداره کل و عوامل محترم پلیس راه دانست و گفت: عوامل اجرایی مستقر در ایستگاه‌های کنترل دروازه‌ای، ضمن نظارت بر تردد و نحوه ارائه خدمات و کنترل اسناد حمل ونقلی راننده و ناوگان، تحهیزات ایمنی خودرو( کپسول اطفاء حریق، آج لاستیکها، سالم بودن شیشه ها، چکش ایمنی و...) را مورد بررسی و مداقه قرار می دادند.

اسدی یادآور شد: طی ایام سفرهای اربعین، عوامل نظارتی حوزه معاونت حمل ونقل اداره کل متبوع، ضمن بازدید از شرکتها و دفاتر فروش بلیط که گاها به طور نامحسوس انجام می‌شد، درصورت مشاهده هرنوع تخلف، نسبت به اعمال قانون اقدام شد.

وی درخاتمه با تقدیر از تمامی عوامل اجرایی( اعم از همکاران اداره کل متبوع و دیگر دستگاههای مرتبط) بیان داشت: درتمام مدت اجرای طرح ساماندهی سفرهای اربعین حسینی (ع ) در استان قم، نسبت به استقرار گشتها و اکیپهای راهداری در طول راهها و همچنین تجهیز هفت راهدارخانه، جهت ارائه خدمات به زائران گرامی اقدام شده بود.