شناسهٔ خبر: 117677 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی اردبیل :

۲۵۷ کیلومتر بزرگراه در دست احداث است / اردبیل به یک کارگاه بزرگ عمرانی و راهسازی تبدیل شده است

علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل از دردست احداث بودن ۲۵۷ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل )، علی یوسف زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد : ۲۵۷ کیلومتری بزرگراهی که اکنون در دست اجرا داریم علی رغم همه مشکلات مالی و اعتباری اکنون با همدلی و هم افزایی مسئولان قسمتی از آن در دست مناقصه و حتی در دست اجراست.

وی اجرا و بهره برداری از این پروژه ها را در گرو جذب اعتبارات از منابع ملی و استانی توسط مسئولان دانست و افزود : استان اردبیل در توسعه بزرگراه نسبت به سایر استان ها سابقه عقب ماندگی تاریخی دارد که باید جبران شود.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل همراهی استاندار اردبیل و نمایندگان منطقه که اعتقاد به توسعه راههای استان دارند را نقطه عطف و امیدی برای عملیاتی شدن این مهم در استان دانست و بیان کرد : خروجی همین همدلی و حمایت مسولان منجر شده تا هر سال ۵۲ کیلومتر افنتاح بزرگراه داشته باشیم در حالیکه در سالهای گذشته این‌مقدار به ۵ کیلومتر درسال می رسید.

یوسف زاده بابیان اینکه از ۸۰۰ کیلومتر نیاز استان به ساخت بزرگراه تاکنون کار مطالعاتی ۵۶ کیلومتر به پایان رسیده است تصریح کرد : ۲۶۶ کیلومتر دیگر نیز کار مطالعات اجرایی آن به اتمام رسیده است.

وی برخورداری ۲۷ درصد استان از بزرگراه را عنوان کرد و گفت : اگر می خواهیم به میانگین کشوری برسیم همین امروز باید ۱۵۸ کیلومتر بزرگراه در استان افتتاح کنیم تا به استاندارد کشوری نزدیک شویم.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل کل بودجه راه استان در سال ۱۴۰۰ را از منابع ملی ، ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تمامی خروجی عملکرد ما در سال گذشته باید براساس این رقم انجام می شد که با پیگیری های مجدانه همه مسئولان استانی و مدیرکل راه و شهرسازی استان با تامین اعتبار از محل های مختلف پروژه ها فعالیت خود را با سرعت ادامه دادند.

وی روند اجرای پروژه های بزرگراهی و توسه راههای استان را بسیار فعال عنوان کرد و اظهارداشت : اکنون اردبیل به یک کارگاه بزرگ عمرانی و راهسازی در کشور تبدیل شده که در ۵ سال گذشته در نوع خودبی نظیر است.

یوسف زاده در جهت پرداخت مطالبات پیمانکاران و دلگرمی آنها برای ادامه اجرای کار حمایت همه جانبه مسئولان استانی را خواستار شد و افزود : امروز همه پروژه های استان دارای ردیف اعتباری ملی است و تلاش ما براین است تا در سه سال آینده به میانگین کشوری برسیم.