شناسهٔ خبر: 117699 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی انجام گرفت؛

اولین یادواره‌ی ۱۱۰ ایثارگر راه و شهرسازی در استان قزوین

همایش قزوین با حضور مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران اولین یادواره ۱۱۰ جانباز، رزمنده، آزاده و فرزندان معظم شهدای کارمند دستگاه‌های تابعه‌ی وزارت راه و شهرسازی در استان قزوین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( قزوین)، صبح یکشنبه دهم مهرماه مردادماه، اولین همایش یادواره تجلیل از ۱۱۰ خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران اداره کل راه و شهرسازی قزوین و ادارات تابعه وزارت راه و شهرسازی، با حضور حمید مردانیان، مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی، مشاور امور ایثارگران استاندار قزوین، فرماندهان سپاه و ارتش، مدیران کل شورای هماهنگی راه و شهرسازی و جمعی از ایثارگران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سیدعلی هاشمی مدیرکل و رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی ضمن خیرمقدم به مهمانان گفت: مفتخریم که در مجموعه‌ی راه و شهرسازی استان در خدمت ۱۱۰ ایثارگر عزیز هستیم.

وی با اشاره به ضرورت خدمت رسانی به جامعه و ایثارگران افزود: با همدلی، هم‌افزایی و پشتیبانی در سیستم اداری می‌توانیم از قله‌ها عبور کنیم. 

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به تاکیدات بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری اضافه کرد: نباید اجازه دهیم که پیشکسوتان عرصه‌ی ایثار و شهادت در گذر زمان به فراموشی سپرده شوند و خوشبختانه ملت ایران همواره قدردان ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا ستند و خواهند بود.  

در ادامه مردانیان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران بر اشاعه‌ی اقدامات فرهنگی در بین سازمان‌های وابسته تاکید کرد.

وی با مروری بر تاریخ پانصد ساله ایران و رویدادهای تلخی که در این سال‌ها گذشته و بخش‌های گسترده‌ای از خاک این سرزمین جدا شده، گفت: اگر حکومت ضعیف باشد توسط نظام بین الملل زیر پا له شده و وطن نیز به تاراج خواهد رفت.

حمید مردانیان با اشاره به رشادت های ایرانیان در دفاع از خاک ایران اسلامی گفت: باید بدانیم کجا بودیم، کجا هستیم و کجا خواهیم رفت و این اتفاق نخواهد افتاد مگر با تطبیق و انطباق وضعیت تاریخی خودمان؛ در هشت سال دفاع مقدس و بیش از ۲۳۰ هزار شهید  و هفتصد هزار جانباز و آزاده تقدیم کردیم تا یک وجب از خاک وطن از دست نرود.

وی با اشاره به این موضوع که امنیت اتفاقی به دست نخواهد آمد گفت: همانطور که در گذشته بخش های بسیار مهمی از خاک وطن از مام میهن جدا شد و از دست رفت، اگر قوی نباشیم این اتفاق می‌تواند دوباره رخ دهد و تاریخ تکرار شدنی است و ملتی که قدر داشته های خود را نداند حتما محکوم به تکرار تاریخ خواهد بود.

مردانیان با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب و با هجوم بی رحمانه منافقین و ترورهای کور و همچنین حمله صدام که با حمایت و پشتوانه نظام بین الملل رخ داد، ما ایستادیم و مقاومت کردیم، اکنون که دیگر انقلاب اسلامی درخت تنومندی شده و نهالی که کهن شد دیگر خم شدنی نیست، با این حال باید آگاه بود و با موضوعات احساسی برخورد نکرد.

مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امروز میدان جنگ تغییر کرده و از پشت خاکریزها به فضای سایبر منتقل شده افزود: امروز دشمنان ایران اسلامی با رسانه هایشان به جنگ جوانان ما آمده اند و جوان امروزی اگر سواد رسانه ای نداند در پازل های دروغین دشمن گرفتار می‌شود.

لازم به ذکر است در پایان مراسم اولین همایش تجلیل از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در استان از  فرزندان و خانواده های معزز این عزیزان با اهدا لوح سپاس تجلیل به عمل آمد.