شناسهٔ خبر: 117713 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:‌

افزایش ۳۶ درصدی تردد در راه‌های استان مرکزی

استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: بر اساس تحلیل داده‌های ۷۰ دستگاه ترددشمار برخط در محورهای شریانی استان، از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه تردد در راه‌های استان مرکزی ۳۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ضمن اشاره به افزایش ۳۶ درصدی میزان تردد در راه‌های استان گفت: در شش ماهه اول سال جاری ۱۵۲ میلیون و ۶۱۷ هزار و ۱۱۱ تردد به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: ۳۱ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۶۶۸ دستگاه انواع وسیله نقلیه به استان مرکزی وارد و ۳۱ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۱۲۸ دستگاه از استان مرکزی خارج شده است که به ترتیب در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۲ و ۴۰ درصدی را به همراه داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی افزود: استان مرکزی با توجه موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در کانون راههای کشور، از لحاظ ترددهای بین استانی از جایگاه سوم در کشور برخوردار است که نشان از اهمیت بالای راه‌های استان دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ درصد از ترددهای ثبت شده مربوط به وسائط نقلیه سنگین است که این رقم بعلت افزایش سفرهای مردم نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش یافته است؛ البته گفتنی است که در محورهایی مانند دلیجان-سلفچگان تردد سنگین گاها از ۷۵ درصد نیز عبور می‌کند.

جهانی با بیان اینکه در یکسال اخیر اقدامات ویژه‌ای برای توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای و افزایش تعداد دوربین‌های ثبت تخلفات و تجهیز آن‌ها به سیستم محاسبه میانگین سرعت بعمل آمده اما همچنان میانگین سرعت تردد در راه‌های استان مرکزی نسبت به میانگین کشوری ۱۱ کیلومتر بر ساعت بیشتر است که برای کنترل آن نیاز به هم افزایی سایر دستگاه‌های دخیل در امور ارتقای فرهنگ ترافیک و رانندگی ایمن بیش از پیش احساس می‌شود.

وی ادامه داد: محورهای اراک-سلفچگان، اراک-شازند و آزادراه ساوه-تهران به ترتیب رتبه اول تا سوم فراوانی تردد در شبکه راه‌های استان را بخود اختصاص داده‌اند.