شناسهٔ خبر: 117814 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی ایران با رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد

دیدار رستم قاسمی با بشار اسد وزیر راه و شهرسازی کشورمان که به منظور پیگیری اجرای توافقنامه‌های اقتصادی با سوریه در دمشق بسر می‌برد، با رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی این دیدار را سازنده توصیف و خاطرنشان کرد، بشار اسد از علاقه کشورش برای توسعه همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران خبر داد و بر رسیدگی به مشکلات و رفع موانع موجود بر سر راه طرح‌های مشترک اقتصادی تاکید داشت.

بر پایه این گزارش، بشار اسد و رستم قاسمی این دیدار بر ضرورت ترغیب سرمایه گذاران کشورمان برای شرکت در برنامه سازندگی سوریه تاکید کردند.

رستمی قاسمی گفت: در این دیدار به رئیس جمهور سوریه پیشنهاد تاسیس صندوق ضمانت صادرات را ارایه دادم تا شرکت‌های خارجی برای سرمایه گذاری و فعالیت در سوریه نگرانی نداشته باشند.
در این سفر دو روزه به دمشق، وزیر راه و شهرسازی ایران، با وزیران اقتصاد، مسکن و حمل و نقل سوریه به طور جداگانه دیدار و گفتگو کرد.
حسین عرنوس نخست وزیر سوریه در دیدار با رستم قاسمی با تشکر از رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران اسلامی گفت، از شرکت‌های ایرانی که مایل به سرمایه گذاری در سوریه هستند استقبال می‌کنیم.