شناسهٔ خبر: 117820 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بیرجند و شهرکرد خنک‌ترین مراکز استانی/ تداوم بارش‌ها در استان‌های شمالی کشور

گزارش هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی کشور از تداوم بارش‌ها در استان‌های شمالی کشور خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با تشریح آخرین وضعیت جوی کشور طی امروز جمعه ۱۵ مهرماه و روزهای آتی، گفت: امروز بارش‌ها را در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و نیز ارتفاعات البرز مرکزی خواهیم داشت که گاهی با وزش باد شدید و کاهش نسبی دما در این مناطق همراه خواهد بود.

وی با بیان امروز آب‌های دریای خزر مواج است، افزود: فردا از میزان بارش‌ها در این مناطق کاسته می‌شود و فقط در دریای خزر به شکل پراکنده ادامه پیدا می‌کند و روز یکشنبه هم در نوار شمالی کشور مجددا شاهد افزایش موقتی دما خواهیم بود.

رفیعی ادامه داد: روز یکشنبه در استان‌های کردستان، آذربایجان‌های شرقی و غربی و اردبیل هم احتمال بارش‌های خفیف وجود دارد و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هم در شمال غرب کشور احتمال خیزش گرد و خاک همراه با وزش باد شدید را انتظار داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه هم با توجه به شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش‌ها در سواحل این دریا آغاز خواهد شد و کاهش نسبی دما را برای سواحل دریای خزر و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و اردبیل و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در تهران هم امروز آسمان صاف خواهد بود و گاهی وزش باد رخ خواهد داد. بیشینه دما در گرم‌ترین ساعت در پایتخت امروز به ۲۸ درجه بالای صفر خواهد رسید که نسبت به دیروز ۲ درجه کاهش خواهد داشت. کمینه دما هم امروز در مهرآباد به ۱۹ درجه بالای صفر رسید و پیش‌بینی می‌کنیم فردا هم همینن حداقل دما را در تهران داشته باشیم.

همچنین به گفته رفیعی، خنک‌ترین مرکز استان امروز صبح بیرجند و همچنین شهرکرد با دمای ۳ درجه بالای صفر و گرم‌ترین مرکز استان هم دیروز اهواز با دمای ۴۴ درجه بالای صفر گزارش شد.