شناسهٔ خبر: 117866 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

استقبال ارمنستان برای همکاری با پیمانکاران ایرانی

جلسه خادمی با سفیر ارمنستان معاون وزیر راه و شهرسازی از استقبال جمهوری ارمنستان برای بهره گیری از خدمات فنی شرکت‌های ایرانی خبر داد و نحوه بازگشت سرمایه را یکی از مهمترین دغدغه‌های پیمانکاران ایرانی خواند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جلسه‌ای که با حضور ارسن آواکیان، سفیر جمهوری ارمنستان و مدیران برخی از شرکت‌های راهسازی و مهندسان مشاور به منظور صدور خدمات فنی و تکمیل کریدور شمال- جنوب این کشور توسط مهندسان ایرانی برگزار شد، خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دیدار وزیر مدیریت منطقه‌ای کشور ارمنستان از زیرساخت‌های حمل و نقل کشور در اردیبهشت ماه گفت: با توجه به آگاهی مقامات ارمنستان از توانمندی جامعه مهندسی ایران در عرصه راهسازی داخل کشور و سایر کشورها، سفیر جمهوری ارمنستان ضمن تشریح پروژه‌های عمرانی این کشور از مشارکت سرمایه‌گذاران، پیمانکاران و مشاوران ایرانی برای اجرای عملیات عمرانی استقبال کرد.

وی با بیان اینکه پیمانکاران ایرانی می‌توانند متناسب با نیازها و ظرفیت‌های کشور ارمنستان، در تکمیل کریدور شمال- جنوب این کشور و تکمیل پروژه‌های عمرانی فعالیت کنند، عنوان کرد: وزارت راه و شهرسازی در تکمیل هرچه سریعتر این کریدور از همکاری پیمانکاران ایرانی حمایت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یکی از مهمترین بخش‌های اجرایی این کریدور را احداث یک دستگاه تونل به طول حدود هفت کیلومتر خواند و گفت: این امر با حذف گردنه‌های حادثه خیز ارتباط ایمن حلقه شمالی و جنوبی مسیر را فراهم می‌کند و نقش مهمی در سهولت ترانزیت در این منطقه را به همراه دارد.

خادمی ضمن اعلام امکان مشارکت پیمانکاران به صورت انفرادی یا در قالب یک کنسرسیوم، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های پیمانکاران ایرانی نحوه بازگشت سرمایه است که یکی از راهکارهای قابل اطمینان تضمین بازگشت سرمایه مشارکت در دریافت عوارض گمرکی است.

وی شرایط همکاری و علاقمندی دو کشور را یکی از نقاط مثبت صدور خدمات فنی و مهندسی به ارمنستان دانست و گفت:‌ در حال حاضر هیچ مانعی برای همکاری در این زمینه وجود ندارد و شرکت‌های ایرانی با اطمینان می‌توانند در این زمینه وارد شوند تا در آینده نیز امکان توسعه همکاری در بخش عمرانی دیگر را فراهم سازند.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور،‌ در پایان مقرر شد شرایط همکاری و اطلاعات لازم در خصوص پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری در اختیار نمایندگان شرکت‌های پیمانکاری قرار گیرد و در صورت توافق دو طرف همکاری آغاز شود.