شناسهٔ خبر: 117873 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شش ماهه نخست سال جاری صورت گرفت:

حمل بیش از ۱۷ هزار تن کالا از مبدأ استان کرمان

بيش از 17 هزار تن کالا از مبدأ استان كرمان حمل شده است معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از حمل حدود ۱۷ هزارو ۵۰۰ تن کالا از مبدأ استان کرمان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، مسلم سمندری گفت: چرخه صنعت حمل و نقل کالا یکی از ابزارهای لازم و ضروری است که نقش عمده ای در تحقق و دستیابی به رشد اقتصادی ایفا می کند.

سمندری با اشاره به این که در حال حاضر بالغ بر ۱۷ هزار و ۲۰۰ راننده در حوزه جابجایی کالا فعالیت دارند، افزود: در نیمه نخست امسال حدود ۱۷ هزارو ۵۰۰ تن کالا از مبدأ استان کرمان به اقصی نقاط کشور حمل شده است که این امر نشان از ظرفیت شرکت‌ها، رانندگان و ناوگان حمل و نقل کالای استان دارد.

وی با بیان این که تعداد بارنامه های صادره توسط ۲۰۰ شرکت حمل و نقل کالای فعال در استان کرمان صادرشده است، افزود: ۱۷۰ درصد از کالاها بصورت درون استانی و ۱۹۰ درصد آن بصورت برون استانی حمل شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان تصریح کرد: عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن، گندله، آهن اسفنجی، کنستانتره سنگ آهن، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم ازکامیون، کامیونت و تریلر، تحت پوشش ۲۰۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است.

سمندری مقصد اصلی بارهای استان کرمان را به ترتیب استان‌های کرمان، هرمزگان، بندرعباس، یزد، خوزستان، سیستان و بلوچستان و آذربایجان عنوان کرد و گفت: شهرستان های سیرجان، کرمان و زرند به ترتیب رتبه های اول تا سوم مبدأ بارهای استان را در شش ماهه نخست امسال بخود اختصاص داده‌اند.