شناسهٔ خبر: 117876 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان خبرداد:

اصلاح هزار و ۷۰۰ کیلومتر از افتادگی شانه راه‌های استان اردبیل

تسطیح و پاکسازی محور روستایی معاون راهداری استان اردبیل گفت:هزار و ۷۰۰ کیلومتر از افتادگی شانه راههای استان در ۶ ماهه گذشته اصلاح و رفع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،آیدین هاشمی در بازدید ازعملیات بهسازی راه روستایی شرفه با بیان اینکه بهسازی وارتقای ایمنی راهها از اولویت های مهم راهداری است گفت:در مدت یاد شده ۲۴۵ هزار متر از شیب شیروانی راهها در محورهای اصلی و روستایی توسط راهداران اصلاح شده است.

وی با اشاره به اینکه در جهت هموارسازی راههای روستایی ۷ هزار کیلومتر از حریم راهها در ۶ ماهه گذشته تسطیح شده تصریح کرد:۲۷۰ عدد از رمپ های ورودی و خروجی نیز ایمن سازی شده است.

معاون راهداری استان اردبیل از خط کشی هزار و ۲۰۰ کیلومتر از راههای اصلی،فرعی و روستایی استان در ۶ ماهه گذشته خبرداد و خاطر نشان شد: در مدت یاد شده ۴۲۴عدد از راههای دسترسی غیرمجاز توسط راهداران انسداد شده است.

هاشمی با هدف ملزم کردن رانندگان به رعایت قوانین راهور نصب ۵ هزار و ۳۰۰ عدد تابلوهای الزامی راهها را در محور های مواصلاتی استان یادآور شد و اظهار کرد:۲ هزار متر مربع تابلوهای اطلاعاتی نیزدر راه‌های استان تهیه و نصب شده است.

وی نگهداری مستمر ۱۸۰ کیلومتر از سیستم روشنایی موجود راه و تونل را از وظایف مهم راهداران برشمرد و بیان کرد:در دماغه ها و نقاط پربرخورد ۶ هزار عدد دپوی خاکی ایجاد شده است.

معاون راهداری استان اردبیل با بیان اینکه در ۶ ماهه گذشته هزار و ۵۰۰ عدد سرعتکاه پلاستیکی،آسفالتی و مجازی تهیه اصلاح و نصب شده است گفت:در مدت یاد شده ۲ هزار و ۵۰۰ عدد بازتاب ایمنی در سطح جاده های استان نصب و ۵ هزار عدد تابلوی انتظامی اصلاح ومونتاژ شده است.

هاشمی تهیه و نصب ۲۰ عدد چراغ های چشمک زن و پلیسی، رنگ آمیزی ۳ هزار عدد از پایه تابلو وعلائم،رنگ آمیزی ۱۵۰ عدد از پایه روشنایی چراغ های چشمک زن،شستشوی ۱۰۰ هزار عدد از علائم،تعمیر ۳ هزار عدد از گاردریل های آسیب دیده،نصب ۳ هزار متر در پرتگاهها و آبروها و همچنین ارتقای هزار و ۴۰۰ متر نیوجرسی را از دیگر اقدامات راهداران در ۶ ماهه گذشته عنوان کرد.