شناسهٔ خبر: 117889 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره فرودگاه بین المللی مهرآباد خبر داد:

یک گام تا اتمام پروژه مدارات باند ۲۹ چپ و تاکسی وی های فرودگاه بین المللی مهرآباد

 بازدید رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از اجرای رویه بتنی در باند 29 فرودگاه مهر آباد رئیس اداره فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: طی عملیاتی نفس گیر کلیه مدارات باند ۲۹ چپ فرودگاه بین المللی مهرآباد و تاکسی وی های مربوطه از باند ۲۹ راست به تاکسی وی A این فرودگاه انتقال پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حبیب عزیزی رئیس اداره فرودگاه بین المللی مهرآباد  گفت: طی عملیاتی نفس گیر کلیه مدارات باند ۲۹ چپ فرودگاه بین المللی مهرآباد و تاکسی وی های مربوطه از باند ۲۹ راست به تاکسی وی A این فرودگاه انتقال پیدا کرد.

 این عملیات شامل حفاری و انتقال ۱۲ رشته کابل روشنایی مدارهای اصلی تغذیه باند ۲۹ چپ از منهول شمال باند ۲۹ راست به منهول جنوب تاکسی وی A (مجموعا به طول سه کیلومتر) بود که طی دو روز توسط تیم اداره مهندسی برق و روشنایی سطوح پروازی و با همکاری شرکت مهندسی نفت و گاز محمدیان، اکیپ فنی شرکت پیمانکار تعمیر و نگهداری نیرو شایان نشاط صورت گرفت.

رئیس اداره فرودگاه بین المللی مهرآباد با اعلام این خبر، گفت: این مهم در جزیره خاکی بین دو تاکسی وی A۱ وA۲   طی دو روز در حالی اجرا شد که در حالت عادی نیاز به حداقل یک هفته کار مداوم داشت.

به گفته وی، موقعیت جغرافیایی پروژه فوق و وجود ترافیک سنگین پروازها در طرفین، حساسیت پروژه را به دلیل نیاز به همکاری و هماهنگی فی مابین برج مراقبت پرواز، مدیریت ایمنی و همکاران مجری پروژه چندین برابر کرد اما با همت متخصصان فرودگاه مهرآباد بدون هیچ وقفه پروازی به سرانجام رسید.

عزیزی ادامه داد: این پروژه در حوزه معاونت فنی مهندسی فرودگاه مهرآباد اجرا شد که در کنار آن ادارات خدمات و ماشین آلات جهت پر کردن محل حفاری نیز حضور داشتند.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ وی با اشاره به سپری شدن آخرین روزهای اجرای بهسازی باند ۲۹ چپ، گفت: نصب ترانس ها و کابل های اولیه و ثانویه چراغ های باند و تاکسی وی ها، نصب تابلوهای ساین های باند و تاکسی وی، اجرای سرکابل های فشار متوسط، نظارت بر انتقال کابل های اولیه اتصال به پست ۱۱ و ۲۹ در محدوده استریپ A۲ و A۱ با هماهنگی برج مراقبت پرواز، نظارت بر کرگیری و نقشه برداری های مربوطه جهت نصب Shallow Base و همچنین تعیین نقاط محل نصب چراغ های پاپی ۲۹ چپ و نقشه برداری آنها از جمله اقداماتی است که در دستور کار بوده و به نظر می رسد با پیگیری ها و تلاش های مستمر، این پروژه مهم و حیاتی طی چند روز آتی تکمیل شود.