شناسهٔ خبر: 117898 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با حضور استاندار هرمزگان؛

چهار طرح راهداری و راه روستایی درشهرستان میناب افتتاح و کلنگ‌زنی شد

چهار طرح راهداری و راه روستایی درشهرستان میناب افتتاح و کلنگ‌زنی شد افتتاح یک راه روستایی تلنگ بالا درشهرستان میناب، عملیات اجرایی تعریض و بهسازی محورهای مواصلاتی «میناب - حکمی - تیاب» و « جاده میناب - بندزرک» و «محور میناب - سندرک - بشاگرد» در استان هرمزگان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس شرفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان روز جمعه در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های جاده‌ای میناب اظهار داشت: طرح بهسازی محور مواصلاتی با اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت ساحل سازان قشم اجرا خواهد شد.

وی افزود: در این طرح، تعریض مسیر به عرض ۹ متر از طرفین و به طول هفت کیلومتر را خواهیم داشت.

شرفی اظهار داشت: در سفر امروز استاندار هرمزگان همچنین طرح بهسازی و تعریض جاده میناب بندزرک به طول چهار و نیم کیلومتر از روستای اسلام ‌آباد ، کنار ترش تا کردر کلنگ زنی شد.

به گفته وی، این طرح‌ها با اعتبارات ادارات کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، فرمانداری ویژه میناب، خیر نیک‌ اندیش حاج سیف‌الله ذاکری بلیلی، بخشداری بندزرک و دهیاری‌های تابعه، عملیاتی و اجرا می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان همچنین در آیین بهسازی و بازسازی محور میناب - سندرک - بشاگرد اظهار داشت: این مسیر هم به طول هشت کیلومتر و عرض یازده متر، تعریض، بهسازی و بازسازی خواهد شد.

به گفته وی، اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این طرح بیش از ۵۶۰ میلیارد ریال است.

شرفی، بهبود راه دسترسی روستاهای بخش مرکزی، سندرک، هشتبندی و اتصال به شهرستان بشاگرد که بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت دارد را از مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

وی همچنین در آیین افتتاح یک راه روستایی میناب بیان داشت: این طرح با اعتبار ۴۳۷ میلیارد ریال و به طول ۱۳ و نیم کیلومتر روستاهای تلنگ آهوگانی، پلنگی، کشتاران، پشته، زیارت، سراتک و انباری را از نعمت راه آسفالته مناسب بهره‌مند کرده است.

به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان؛ این راه آسفالته با مشارکت سازمان بسیج سازندگی سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان اجرا و به مرحله بهره‌ برداری رسید.