شناسهٔ خبر: 117899 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

کاهش دما در نوار شمالی کشور/تشدید بارش‌ها در استان‌‎های ساحلی خزر از روز چهارشنبه

باران کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش دما در نوار شمالی کشور و تشدید بارش‌ها در استان‌‎های ساحلی خزر از روز چهارشنبه خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه برای امروز یکشنبه، هفدهم مهرماه،‌ در برخی از استان‌های آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی و اردبیل بارش‌های پراکنده باران را شاهد هستیم، گفت: فردا اما در شمال استان‌های مذکور رگبار،‌ رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی از افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خبر داد و اعلام کرد:‌ با این حال اما از روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش دما را برای نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی چند روز آینده بارش‌ها را در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل،‌ خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی شاهد خواهیم بود،‌ عنوان کرد: بارش برای استان‌‎های ساحلی خزر از روز چهارشنبه تشدید می‌شود؛ همچنین روز پنجشنبه برخی از نقاط شمال غرب و سواحل غربی خزر نیز بارندگی‌ها را تجربه می‌کنند. 

گودرزی خاطرنشان کرد: دریای خزر ار روز سه‌شنبه تا پایان هفته مواج و متلاطم خواهد بود و طی امروز و فردا در نوار غربی کشور پدیده گرد و غبار رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان تهران برای امروز، هفدهم مهرماه را صاف و همراه با وزش باد پیش‌بینی کرد و گفت: بیشینه دما در پایتخت امروز به ۲۶ درجه بالای صفر می‌رسد.