شناسهٔ خبر: 117930 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه اعلام کرد:

بهره برداری از کریدور غرب در مسیر کرمانشاه- کامیاران در ماه جاری

مهرداد آهکی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: امیدواریم مسیر کرمانشاه- کامیاران که قسمتی از کریدور غرب کشور است با همکاری استانداری و مرتفع شدن موانع به طول ۵۰ کیلومتر در مهر ماه به بهره برداری نهایی برسد.

مهرداد آهکی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  در مورد اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازی استان کرمانشاه و قرار داشتن در مسیر تردد زوار عتبات گفت: پایانه خسروی با توجه به امکانات رفاهی و چشمه های سرویس بهداشتی و خنک کننده های مطلوب در سالن‌ها در شان زوار عتبات است.

وی افزود: قدیمی ترین ومناسب ترین مرز با کشورعراق در استان کرمانشاه در پایانه مرزی خسروی قرار دارد و علاوه برآن پایانه مرزی پرویز خان و سومار را داریم که برای تردد زوار عتبات عالیات است.

 آهکی در ادامه گفت:  ۳۰۰ کیلومتر از مسیر تهران تا پایانه خسروی در استان کرمانشاه  قرار دارد که از این ۳۰۰ کیلومتر صرفا ۲۵ کیلومتر ۴ بانده نیست، که این مقدار و همینطور بزرگراه کربلا در دست بهسازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تاکید کرد: در استان پروژه های مهمی در دست اقدام است. از جمله مسیر کرمانشاه- کامیاران که قسمتی از کریدور غرب کشور است. با همکاری استانداری و مرتفع شدن موانع به طول ۵۰ کیلومتر ان شاء الله در مهر ماه به بهره برداری نهایی خواهد رسید.۲۵ کیلومتر این مسیر قبلا به بهره برداری رسیده بود و ۲۵ کیلومتر نیز بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

آهکی در مورد اهمیت کریدورغرب گفت: کریدورغرب، شمال غرب را به جنوب غرب  کشور وصل می کند، این کریدور از میاندوآب و مرز بازرگان به استان کردستان و از کردستان به استان کرمانشاه سپس به استان لرستان و نهایتا به خوزستان و مرزهای آبی وصل می شود که این کریدور موجب کاهش تصادفات و افزایش تردد خواهد شد.

وی درمورد بزرگراه کربلا گفت:  تا پایان فصل مناسب کاری با توجه گرمسیر بودن منطقه ۴.۵ کیلومتر از مسیر به بهره برداری می رسد وهمچنین تقاطع همسطح بزرگ به نام تقاطع نصرآباد به طول ۵ کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تاکید کرد: در مجموع ۱۰ کیلومتر از مسیر حدفاصل انتهای کمربندی قصر شیرین به ابتدای مسیر قصر شیرین به خسروی به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته آهکی برای تسهیل در تردد زوارعتبات عالیات تقاطع غیرهمسطح حبیب وند نیز احداث شده است چرا که در آن نقطه تصادفات ناگواری صورت می گرفت، همچنین تقاطع زیر گذر خیلی مناسب ایجاد شده و مسیرو مقطع پرحادثه را با یک مسیر ۱۲۰۰متری ۴ باند جابجا و تعریض شد و الحمدالله با وجود اینکه دو ماه از بهره برداری آن گذشته هیچ تصادفی در این دو نقطه ثبت نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به اقلیم خاص و کوهستانی استان کرمانشاه افزود: پروژه‌های راهسازی در مسیر سنقر به بیستون در گردنه صعب العبور و  برف گیر مله ماس در حال انجام است. دراین پروژه شیب گردنه ۱۲ درصد با طول بیش از ۸۰۰متر بود که شیب ۱۲ درصد را به ۷ درصد کاهش داده که مطابق استاندارهای راهسازی است. همچنین در مسیر سنقر به بیستون ۱۵ کیلومتر تحت عملیات اجرایی است و امیدواریم تا پایان سال کاری آینده ۱۵ کیلومتر کوهستانی تمام شود.

وی افزود: در مورد سه راهی بیستون-هرسین- نورآباد تمام مسیر به بهره برداری رسیده است و فقط یک پل ۸۰ متری با دسترسی‌های این پل به طول ۳ کیلومتر که انشالله تا پایان امسال ی به بهره برداری خواهد رسید .

آهکی در پایان تصریح کرد: عملیات اجرایی سه راهی کنگاور به نهاوند  نیز در دست اقدام است و سه کیلومتر انتهای مسیر در هفته دولت به بهره برداری رسید و امیدواریم عملیات اجرایی مابقی مسیر هم با قدرت هرچه تمامتر انجام شود و سال آینده ۵ کیلومتر دیگر به بهره برداری برسد.