شناسهٔ خبر: 117950 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی خبر داد:

مشارکت گروه‌های راهسازی در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان خوی

دکتر حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به بروز زمین لرزه در شمال استان که منجر به بی‌سرپناه شدن تعدادی زیادی از هموطنان شده، شرکت‌های راهسازی برای کمک‌رسانی اعلام آمادگی کرده و نزدیک به ٣٠ دستگاه ناوگان سنگین به این منطقه اعزام کرده‌اند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، سیدمحسن حمزه‌لو با بیان اینکه مجموعه راه و شهرسازی آذربایجان غربی از ساعات اولیه بروز این حادثه برای حمایت همه‌جانبه از آسیب‌دیدگان در آماده‌باش کامل است، افزود: گروه‌های راهسازی داوطلبانه خواهان انجام اقدامات بشردوستانه در این منطقه شده‌اند.

وی ادامه داد: کمک‌رسانی به مناطق زلزله‌زده شهرستان خوی از اهمیت برخوردار است و با جدیت دنبال می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: گروه‌های امدادی عملیات آواربرداری و بازسازی را با استفاده از ماشین آلات سنگین شرکت‌های راهسازی شامل کمرشکن، لودر، گریدر، کامیون، بیل مکانیکی و ده چرخ در مناطق زلزله‌زده خوی انجام می‌دهند.

به نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در خوی رخ داد.

طبق گزارش این مرکز، کانون این زمین لرزه هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج در آذربایجان شرقی بوده است.

در این زمین لرزه، یک هزار و ۱۲۷ نفر مصدوم شدند که از این تعداد فقط نزدیک به ۷۰ نفر در بخش‌های بستری بیمارستان‌ها باقی مانده و بقیه مرخص شده‌اند.