شناسهٔ خبر: 117954 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد کشاورزی اعلام کرد؛

کاهش نسبی دما و احتمال یخ زدگی محصولات کشاورزی/مراقبت از سیستم‌های آبیاری تحت فشار

هواشناسی کشاورزی سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد کشاورزی از کاهش نسبی دما و احتمال یخ زدگی محصولات کشاورزی در مناطق سردسیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سامانه نفوذ هوای سرد از صبح سه‌شنبه نوزدهم مهرماه آغاز شده و تا پیش از ظهر چهارشنبه بیستم ادامه دارد.

نوع مخاطره این سامانه کاهش نسبی دما، میانگین ۴ تا ۶ درجه پیش‌بینی شده که روز سه‌شنبه در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و روز چهارشنبه در کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان و قزوین جریان دارد.

اثر مخاطره سامانه خسارت به محصولات کشاورزی و احتمال یخ‌زدگی محصولات در مناطق سردسیر اعلام شده است.

سازمان هواشماسی به تسریع در برداشت سویا در استان اردبیل و انتقال به مکان‌های مسقف، انتقال سیب، انگور، گوجه فرنگی و پیاز برداشت شده به انبار در استان‌های شمال غربی کشور، تامین سوخت و سرویس و راه‌اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در مرغداری‌ها، گلخانه‌ها و سالن‌های پرورشی، مصرف کودهای پتاسه و ترکیبات بُر و روی و کودهای اسید آمینه جهت مقاوم‌سازی درختان سیب به سرما، مراقبت از سیستم‌های آبیاری تحت فشار با توجه به پایین بودن دمای سطح زمین به ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات (در ساعات بامداد)، عدم مبارزه شیمیایی در مناطقی با دمای زیر صفر توصیه کرده است.