شناسهٔ خبر: 117972 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نود و دومین جلسه شورای مسکن استان عنوان شد:

شهرداری های استان تهران مکلف به اجرای طرح نهضت ملی مسکن شدند

شورای مسکن مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از سهم احداث ۱۰۰ هزار واحد خودمالکی در ۴۶ شهر استان تهران خبر داد و گفت: شهرداری ها به دستور استاندار می بایست برای اجرای ۱۰۰ هزار واحد مسکن ملی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، خلیل محبت خواه در جلسه شورای مسکن استان از معرفی زمین توسط ۴ شهرداری فیروزکوه،پاکدشت،ملارد و بهارستان خبر داد و گفت: زمین های بزرگ مقیاس شهرها توسط شهرداران به کمیسیون ماده ۵ معرفی می شوند و پس از بررسی های لازم و قانونی این زمین ها به طرح های خودمالکی نهضت ملی ملحق می شوند. 

وی سهم شهرداریها را ۱۰۰ هزار واحد از سهم ۵۰۰ هزار واحدی ساخت مسکن در استان تهران اعلام کرد و افزود: به قید فوریت به پرونده زمین های ارائه شده در کمیسیون ماده ۵ استان رسیدگی خواهیم کرد.

محبت خواه گفت: موضوع مورد بررسی بعدی در این جلسه تبادل نظر در خصوص ۱۰ هزار واحد خالی مسکن مهر پردیس و نحوه پیوستن این واحدها به طرح نهضت ملی مسکن بود که مقرر شد، موارد توسط شرکت شهر جدید پردیس در جلسه آتی ارائه شود. 

محبت خواه همچنین از الحاق اراضی ۳۳ هکتاری خوشنام ملارد و ۶۰ هکتاری صفادشت به طرح نهضت ملی مسکن در پاییز امسال خبر داد و گفت: آن دسته از متقاضیان که واریز وجوه نهضت ملی مسکن را انجام داده اند در اولویت هستند.