شناسهٔ خبر: 117989 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه:

افزایش کیفیت ساخت و سازها در اولویت سیاست‌های کاری کمیسیون ماده ۵ قرار دارد

کمیسیون ماده 5 مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، نوسازی و حل مشکلات شهری، افزایش کیفیت ساخت و سازها را در اولویت سیاست‌های کاری کمیسیون ماده ۵ اعلام کرد.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه)، مهرداد آهکی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: تمام مصوبه‌های مطرح شده در کمیسیون ماده ۵ با رعایت ضوابط شهرسازی و معماری تعیین و تکلیف می‌شوند و در نهایت با نظر اعضای جلسه مورد تصویب یا مخالفت قرار می‌گیرند.

مهرداد آهکی تصریح کرد:بنا به تأکید استاندار پرداختن به مسائل بافت‌های فرسوده و پیش‌بینی ضوابط تشویقی جهت تجمیع پلاک‌های ریزدانه و بازسازی پلاکها، همچنین توجه ویژه‌ به مباحث هویتی و تلاش مستمر برای حفظ اصالت بافت شهری در این مناطق بیش از پیش در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: ارائه راهکارهایی در جهت احداث و تامین فضاهای آموزشی در نواحی کمتر برخوردار و بافت‌های حاشیه‌ای شهرها ارائه و در کنار آن از ظرفیت بزرگ نهادهای مردمی مانند خیرین مدرسه از دیگر مواد مطرح شده در این کمیسیون بود.

در این جلسه بررسی تقاضاهای تغییر کاربری، تایید خط پروژه‌های اصلاحی معابر که زمینه ساخت و سازهای بیشتر شهری و همچنین برخی تقاضاهای مربوط به برنامه نهضت ملی مسکن مورد توجه اعضا قرار گرفت.

پروژهَ مطالعه و طراحی شهری خیابان آیت‌الله زرندی واقع در بافت تاریخی شهر کرمانشاه در راستای احیای بافت تاریخی شهر کرمانشاه نیز از دیگر موارد مورد بررسی این نشست بود و در ادامه کار بررسی تقاضاهای ارجاعی شهرهای کرمانشاه، جوانرود، اسلام‌آبادغرب، هرسین، کنگاور، سنقر و قصرشیرین به شرح زیر در دستور کار قرار گرفت. 

لازم به ذکر است مصوبات فوق پس از طی مراحل قانونی و تأیید توسط دبیرخانه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران ، حداکثر ظرف مدت یکماه در صفحه درج خواهد شد. 

براساس ماده ۵ قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، جلسات کمیسیون ماده ۵ به منظور بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی و شهری و تغییرات آن با حضور اعضای کمیسیون تشکیل می‌شود.