به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی از مازندران، محسن یمینی اظهار داشت:در ۶ ماه اول سال جاری اجرای عملیات خط کشی در محورهای: محورهای ارتباطی هراز ، کندوان ، سوادکوه ، کیاسر، نمارستاق محور هراز،خشواش شهرستان آمل ،چلاو شهرستان آمل ،تاک به ساری، ساری-کیاسر ،پنبه چوله شهرستان ساری، حمزه کلا- خشرودپی ،جواهرده،۲هزار و ۳هزار تنکابن، ساری-جویبار، ساری-دریا، نور –چمستان ، نیروگاه ،بابل-بهنمیر ،احمد چاله پی بابل ، آمل-محمود آباد ،محمود آباد –نور،کمربندی فریدونکنار و جاده قدیم بابل-آمل ، ساری –سورک،جاده فرودگاه ، بلده –پل زنگوله صورت پذیرفت.
وی تصریح کرد : عملیات خط کشی جادههای فرعی و روستایی در استان علاوه بر ایکه باعث افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات جادهای در این مسیرهای پُر تردد میشود، نقش بسیاری مهمی را نیز در افزایش دید رانندگان و کاربران جاده ای و هدایت آنها در مسیرهای یادشده دارد.
یمینی افزود: افزایش ضریب ایمنی رفت و آمد، کنترل ترافیک و تسهیل رفت و آمد را از مزایای اجرای طرح خط کشی در جادههای استان است.
وی خاطر نشان ساخت: با توجه به اجرای عملیات روکش آسفالت در سطح محورهای مواصلاتی ، این اداره کل به منظور افزایش ایمنی محور ، هدایت وسایل نقلیه ، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی ، عملیات اجرای خط کشی محورهای مذکور را بلافاصله در دستور کار خود قرار می دهد.
یمینی یکی از اهداف اجرای خط کشی در سطح محورها را تعیین محدودیتهای حرکت برای هریک از کاربران عنوان و خاطر نشان ساخت: گفتنی است مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی است.