شناسهٔ خبر: 118017 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

در دست اجرا و ساخت بودن حدود ۶ هزار واحد مسکن در استان اردبیل / ۵۴۰ واحد امسال تحویل متقاضیان می شود

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۵۸۱۱ واحد مسکن در این استان با تامین زمین مورد نیاز در دست اجرا و ساخت است که ۵۴۰ واحد تکمیل شده و در سالجاری تحویل متقاضیان خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( استان اردبیل ) ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه شورای مسکن استان اردبیل با اشاره به در دست ساخت بودن ۵۸۱۱ واحد مسکن در این استان اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن یکی از برنامه‌های اصلی تامین مسکن اقشار فاقد مسکن در دولت سیزدهم است که می‌تواند مشمول تمامی اقشار جامعه فاقد مسکن شود.

وی گفت : طبق برنامه مصوب و ابلاغی وزارت راه و شهرسای در خصوص ساخت و احداث مسکن در استان اردبیل سالانه براساس نیاز ۱۵۸۸۳واحد و تا چهار سال آینده ۶۳۵۳۱ واحد در ۲۹ شهر استان اردبیل احداث می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به ثبت‌نام ۹۳۲۲۸ نفر درطرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۵۶۷۶۷ نفر در شهر اردبیل و مابقی در سایر شهرستان‌ها ثبت‌نام کردند که ۳۲۰۵۶ نفر از بین این افراد تائید نهایی و واجد شرایط مسکن شناخته شدند.

حیدری ادامه داد : در این استان تعداد متقاضیان حائز شرایط و استعلام شده در سامانه ۷۸۲۵۳ نفر بوده که از این تعداد ۳۳۰۳۷ نفر واجد شرایط و در انتظار بررسی تا تخصیص پروژه می باشند و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم شاهد بهره‌برداری از ۶۳ هزار واحد مسکونی در استان اردبیل باشیم.

وی با بیان اینکه زمین ۲۳۳۱۷ واحد مسکن در استان اردبیل تامین شده است، افزود: واریزی و آورده متقاضیان کم است و ضروری است متقاضیان نسبت به واریزی قسط اول خود اقدام کنند تا مراحل اجرایی این واحدها سرعت بگیرد.

حیدری با اشاره به بهره‌برداری ۵۴۰ واحد مسکن تا آخر سال در اردبیل گفت: این پروژه‌ها شامل سایت داروپخش به تعداد۱۵۰ واحد و سایت اندیشه دو به تعداد ۲۱۰ واحد حدود ۹۰ درصد پیشرفت دارد و تا پایان سالجاری به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد : سایت ۷۰ واحدی کارگر هم در حال حاضر ۹۰ درصد و سایت ۱۱۰ واحدی اندیشه یک ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و این واحدها هم پس از تکمیل آماده بهره برداری و تحویل به متقاضیان خواهد شد.

حیدری گفت: ۵۸۱۱ واحد مسکن در شهرهای استان با تامین زمین مورد نیاز در قالب ۲۹ پروژه در دست اجرا و ساخت است.

وی افزود : با عرضه مسکن ارزان‌قیمت تلاش می‌شود تا از یک سو از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در بازار مسکن جلوگیری و امکان مالکیت برای مصرف‌کننده نهایی فراهم شود.

وی به تسهیلات خود مالکی اشاره کرد و گفت: ۳۷۰پروژه به تعداد ۱۷۲۴ واحد مسکونی هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان جهت استفاده از تسهیلات خود مالکی در سطح استان به بانک عامل معرفی و انعقاد قرارداد شده است.

حیدری افزود: در بحث ارائه تسهیلات به نوسازی و ساخت واحدهای مسکونی در داخل بافت فرسوده نیز در قالب ۵۵ پروژه به تعداد ۲۴۶ واحد مسکونی هر واحد ۳۰۰ میلیون تومان جهت استفاده از تسهیلات در سطح استان به بانک عامل معرفی و انعقاد قرارداد شده است.