شناسهٔ خبر: 118075 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی انجام شد؛

آغاز فرآیند جدید مدیریت استعداد در وزارت راه و شهرسازی/ بررسی وضعیت استخدامی ایثارگران، خانواده شهدا و جانبازان

جلسه امورایثارگری تبدیل وضعیت و معضلات ایثارگران،‌ خانواده شهدا و جانبازان شاغل در وزارت راه و شهرسازی بررسی شد و فرآیند جدید مدیریت استعداد و شایسته‌گزینی در این وزارتخانه در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح روز چهارشنبه، ۲۰ مهرماه، دهمین جلسه شورای عالی ایثارگران با محوریت بررسی وضعیت ایثارگران،‌ خانواده شهدا و جانبازان با حضور ایمان اسلامیان،‌ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، حمید مردانیان، مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی و ۱۶ مشاور ارشد ایثارگران در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه برگزار شد.

حمید مردانیان، مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی در خصوص این جلسه توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: پیرو مطالبات دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در رابطه با قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در قالب بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و استمرار آن طی بند(و) در ۱۴۰۱ و علی‌رغم اجرایی شدن بخش عظیم این قانون و تبدیل وضعیت این عزیزان در سطوح گوناگون مجموعه وزارت راه و شهرسازی، تبدیل وضعیت افراد دیگری هم به دلایل ساختاری، گزینشی و... انجام نشده که موجب انباشت مطالباتشان شد، لذا بر آن شدیم جلسه‌ای را با حوزه‌های بالادستی خصوصا معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی در راستای رفع این معضلات برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون، فرد ایثارگر باید در شرایط مساوی نسبت به دانش مربوطه و تخصص لازم در اولویت تصدی و مسئولیت پذیری پست های ارشد قرار گیرد، عنوان کرد: تبدیل وضعیت ایثارگران و ارتقاء جایگاه این عزیزان از موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح و گزارشات دریافتی در ۲۱ سفر استانی گذشته و دیدار با آنان نیز ارائه شد. 

مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی افزود:‌ برخی از همکاران عزیز قراردادی با سابقه قریب به ۲۷ سال یا کمتر و بیشتر همچنان تبدیل وضعیت استخدام نشدند که البته این افراد در حوزه ایثارگری نبودند ‌و بر اساس تعهد اخلاقی در ملاقات ها طی همین سفرهای استانی و بر مبنای قول داده شده نسبت به پیگری اموراتشان، موضوع مذکور در جلسه امروز مورد توجه قرار گرفت که رسیدگی به وضعیت آنان می‌تواند به نوعی نگاه عدالت محور را به دنبال داشته باشد، لذا و ان شاءالله عزیزان متولی و مسئول، پیگیر این موضوع نیز خواهند بود. کم بودن میزان دریافتی‌ها و بعضا عدم عدالت در پرداخت‌ها در سازمان‌ها و ... از دیگر مواردی بود که در این جلسه بررسی و مقرر شد توجهی کلی به معیشت عزیزان شاغل در گروه های هدف وزارت راه و شهرسازی صورت گیرد. 

مردانیان با بیان اینکه دوشنبه ۱۸ مهر جلسه‌ای به میزبانی مجلس، میان شورای مشاوران امور ایثارگران وزرا و فراکسیون ایثارگران و بعضی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برگزار شد،‌ اظهار کرد: در جلسه امروز هم به بررسی مباحث مطرح شده در آن نشست مهم و گفتگوهای مطروحه پرداخته شد. 

وی خاطرنشان کرد:‌ رسیدگی به تبدیل وضعیت عزیزانی که در بخش پلیس ساختمان هم اکنون مشغول به کار بوده و از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند نیز در دستور کار قرار گرفت و مقرر شد این مساله مدیریت و پیگیری شود؛ در ادامه این جلسه همچنین گزارش کار گروه بازرسی امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی که یکی از چهار کار گروه فعال بوده ارائه شد،‌ خصوصا ارائه گزارش در حوزه عملکرد و تبدیل وضعیت ایثارگران و ارائه خدمات صنفی و رفاهی چندین تعامل با سازمان بنادر و دریانوردی، بانک مسکن و برخی سازمان‌ها که صورت گرفته بود نیز مطرح شد.

مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت راه و شهرسازی در دهمین جلسه شورای عالی مشاورین ایثارگران تصریح کرد: روز گذشته با حضور در استان یزد در شانزدهمین همایش و یادواره ۱۱ شهید اداره کل راه‌آهن این استان و جلسه تجلیل از ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا شرکت کردیم و ان شاءالله مقصد بیست و دومین سفر استانی به استان آذربایجان غربی خواهد بود؛‌ چراکه در این سفرها می‌توان مشکلات را از نزدیک رصد و درد دل همکاران بسیار زحمتش و به‌خصوص جامعه هدف این حوزه را دید، شنید و مطالبات احصا شده را دسته بندی کرد.

شایان ذکر است، در این نشست هر یک از مشاوران ارشد ایثارگران در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی به ارائه توضیحاتی در خصوص تشریح وظایف و معضلات موجود پرداختند. 

همچنین ایمان اسلامیان،‌ معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی نیز با حضور در این جلسه مفهوم ایثارگری را جوهره و ستون فقرات نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت: اگر بتوانیم این فرهنگ را ترویج دهیم، توانسته‌ایم این نظام را به بهترین نحو معرفی و به استحکام و پویایی آن کمک کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم با ظرفیت‌های جدیدی که در قانون بودجه امسال ایجاد شده است، بتوانیم معضل پرداخت‌ها را رفع کنیم،‌ اظهار کرد: در راستای انتصابات ابلاغیه‌هایی در خصوص شایسته‌ گزینی وجود داشته و طی دو هفته آینده نیز فرآیند جدید مدیریت استعداد را کلید خواهیم زد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در ادامه به سوالات مشاوران ارشد ایثارگران در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه پاسخ داد و مقرر شد در اسرع وقت با فراهم‌ سازی شرایط موضوعات مطرح شده رسیدگی و رفع شود.