شناسهٔ خبر: 118087 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۶ماهه گذشته انجام شده است:

بکار گیری ۸۰۰ تن آسفالت برای لکه گیری راههای شهرستان مشگین شهر

ببینید/ لکه گیری هندسی و روکش آسفالت گرم محور قاین-خواف رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر گفت:با استفاده از ۸۰۰ تن آسفالت سرد و گرم محورهای مواصلاتی این  شهرستان در ۶ ماهه گذشته لکه گیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،رضا فرج پور در بازدید از محورهای روستایی گفت: در مدت یاد شده راهداران  راه ۲۸ روستا را بطول ۳۰۰ کیلومتر که در اثر سیلاب مسدود شده بود بازگشایی کردند.

وی در جهت هموارسازی راههای روستایی از تیغ زنی و تسطیح هزار و۴۰۰ کیلومتر از حریم راههای اصلی، خاکی و شنی شهرستان مشگین شهردر ۶ماهه گذشته خبرداد و تصریح کرد:در مدت یاد شده ۳۷۰ کیلومتر از افتادگی شانه راههای این شهرستان اصلاح و رفع شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر با اشاره به اینکه ۳۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستان در ۶ ماهه گذشته خط کشی شده خاطرنشان کرد:برای جلوگیری از پرت شدن وسائط نقلیه راهداران ۴۰۰ متر مکعب دپوی مصالح  و خاکی در پرتگاهها ایجاد کرده اند.

فرج پور زیرسازی و بهسازی ۳۰ کیلومتر از راههای روستایی شهرستان مشگین شهر را در ۶ ماهه گذشته یادآور شدو اظهار کرد:از این میزان ۴ کیلومترعملیات بهسازی و زیرسازی  درروستای خانکندی ، ۵/۳کیلومتر در روستای گل چشمه ،  ۵/ ۳کیلومتردرروستای  قادرلو ، ۵۰۰ متردر سه راهی احمدبیگلو ، ۳۰۰متردر سه راهی وله زیر ،۴ ونیم کیلومتردر روستای دمقلی ، ۳ کیلومتردرروستای سید بیگلو ، ۲ کیلومتر در روستای ساربانلار ، ۵/۴ کیلومتردر روستای قرخ بلاغ و ۵ کیلو مترنیز درروستای نولی بلاغ انجام شده است.

 وی افزود: در مدت یاد شده راهداران۲۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت  و پخش آسفالت در راههای روستایی ( گل چشمه ۵/۴ کیلومتر، دمقلی ۵/۴ کیلومتر، قادرلو ۳ کیلومتر، مشیران ۸۰۰+۲ کیلومتر ،   قوشه ۲۰۰+۲ کیلومتر، خانکندی ۲۰۰+۱ کیلومتر، آلوچ ۱ کیلومتر، سه راهی احمدبیگلو ۱ کیلومتر، سه راهی وله زیر ۳۰۰متر)اجرا کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهرصیانت و حفاظت از حریم راه را بعنوان سرمایه ملی از وظایف مهم راهداران دانست و عنوان کرد: با فعالیت گشت راهداری در محورهای مواصلاتی، جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۱۰۵ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ ، از ۳۵مورد تجاوز به حریم و ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری شده، با اخذ دستور قضایی ۸ موردتخریب و ۸۵ مورد مجوز ساخت و ساز و استعلام درشش ماهه اول ۱۴۰۱ صادر شده است.

فرج پور تصریح کرد:در ۶ ماهه گذشته ۴۲ عدد تابلو و بنر غیر مجاز نیز از سطح جاده های این شهرستان برچیده شده است.

وی تعمیر و مرمت ۸ عدد ازچراغ های چشمک زن، تعمیر و ترفیع ۶۵۰ شاخه گاردریل، نصب ۸۰ مترمربع بنرو تابلو اطلاعاتی و هشدار دهنده، رنگ آمیزی ۸۰۰ متر ازسرعت کاهها و نگهداری  ۷۵عدداز چراغهای چشمک زن و روشنایی را  از دیگراقدامات مهم راهداران در ۶ ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر از جابجایی ۵۴ هزار تن کالا در ۶ ماهه گذشته در این شهرستان خبرداد و گفت:۶ شرکت حمل ونقل در حوزه شهرستان مشگین شهر در حال خدمات رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

فرج پور با اشاره به اینکه در مدت یاد شده ۱۳۲ هزار و۷۵۷ نفر مسافر نیز ازاین شهرستان جابجاشده اند ادامه داد:نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد افزایش را در جابجایی مسافر شاهد هستیم.