شناسهٔ خبر: 118104 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حکم رستم قاسمی؛

مشاور حقوقی وزیر و رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قرار دادهای وزارت راه و شهرسازی منصوب شد

مهدی نورایی طی حکمی از سوی وزیر راه و شهرسازی، مهدی نورایی به سمت «مشاور حقوقی وزیر و رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قرار دادهای وزارت راه و شهرسازی» منصوب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با صدور حکمی، مهدی نورایی را که پیش از این مدیرکل حقوقی وزارت راه و شهرسازی بود، به سمت «مشاور حقوقی وزیر و رئیس مرکز امور مجامع و نظارت بر قرار دادهای وزارت راه و شهرسازی» منصوب کرد.

در بخشی از متن این حکم آمده است: لازم است با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود و بالقوه وزارت متبوع در انجام وظایف محوله و پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق سیاست‌های دولت مردمی اقدام کنید. علاوه بر سایر وظایف مصوب،‌ برخی از اهم ماموریت‌ها و وظایف محوله بدین شرح است:

۱- بررسی و اقدام نسبت به بازنگری و اصلاح اساسنامه و ساختار سازمانی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه جهت تصویب در مجامع عمومی و طی تشریفات قانونی و همچنین تنقیح قوانین و مقررات وزارت و شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و نظارت بر اجرای آن‌ها.

۲- حضور مستمر در جلسات مجامع عمومی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه و سایر دستگاه‌های مرتبط به عنوان نماینده تام‌الاختیار اینجانب در این مجامع و همچنین نظارت و انطباق صورتجلسات هیات مدیره شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه با برنامه‌ها و سیاست‌های وزارتخانه و دولت مردمی و اسناد بالادستی و ارائه گزارش به مجامع عمومی.

۳- نظارت بر کلیه فرایندهای ناظر بر قرارداهای داخلی و خارجی وزارت و شرکت‌های تابعه اعم از انعقاد، اجرا،‌ واگذاری و بهره‌برداری در حوزه‌های حمل‌ونقل و مسکن و ارائه گزارش و اطلاعات لازم به رئیس و اعضای مجمع و مدیران عامل و هیات مدیره شرکت‌ها و مدیران واحدهای تابعه در راستای صیانت از حقوق دولت و مردم.

۴-ارائه نظر مشورتی پیرامون آیین‌نامه‌ها،‌ بخشنامه‌ها،‌ دستورالعمل‌ها و سایر موارد ارجاعی به مراجع قانونی و قضایی.