شناسهٔ خبر: 118111 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس پلیس راه خوزستان تأکید کرد:

لزوم آموزش فرهنگ رانندگی ایمن توسط دهیاران

ایمنی راه خوزستان رئیس پلیس راه خوزستان گفت: دهیاران می توانند با آموزش نسبت به فرهنگ سازی رعایت نکات ایمنی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، سرهنگ رضا دولتشاهی در مراسم تجلیل از رانندگان نمونه و طلایه داران فرهنگ ترافیک که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد:۳۲ دستگاه اجرایی در زمینه ترافیک فعالیت دارند اما متاسفانه برخی از آنها به وظایف خود عمل نکرده اند و این باعث افزایش تصادفات جاده ای شده است.

وی با تأکید بر استفاده از تمامی ظرفیت ها برای کاهش تصادفات جاده ای، افزود: اقدامات خوبی توسط اداره کل راهداری خوزستان صورت گرفته است اما با توجه به اینکه این استان از پایانه های مرزی، پایانه های تجاری، بندر، صنعت نفت، کشاورزی و ... برخوردار است و شاهد ترافیک سنگین جاده ای هستیم.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: محور اهواز-اندیمشک علی رغم دوبانده بودن، خط کشی و تابلوعلائم، بیشترین آمار تصادفات جاده ای را دارد که دلیل آن دوربرگردان های غیراستاندارد ایجاد شده، عدم رعایت ایمنی از سوی موترسواران و راکبان ادوات کشاورزی است.

سرهنگ دولتشاهی بیان کرد: بسیاری از تصادفات در جاده های روستایی اتفاق می افتد و این امر لزوم آموزش رعایت نکات ایمنی در رانندگی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: دهیاران می توانند با آموزش در جلسات، مساجد و مدارس، نسبت به فرهنگ سازی رعایت نکات ایمنی اقدام کنند که این اقدام کاهش تصادفات جاده ای در روستاها را در پی خواهد داشت.