شناسهٔ خبر: 118126 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان اعلام کرد؛

ایمن سازی ۶ باب مدارس حاشیه راه در خراسان جنوبی

مدارس حاشیه راه خراسان جنوبی.jpg معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از ایمن سازی ۶ باب مدارس حاشیه راه استان در راستای ارتقای ایمنی تردد محصلان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خراسان جنوبی، مسعود قاسمی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: دانش آموزان آسیب پذیرترین قشر در بین عابران پیاده محسوب می‌شوند و ارتقای ایمنی تردد محصلان، ارتقای فرهنگ ترافیک و همچنین جلوگیری از وقوع سوانح رانندگی از مهمترین اهداف ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌هاست.

معاون حمل  و نقل ادار کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تصریح کرد: در حال حاضر مدارس حاشیه راه های استان ۳۰۰ مدرسه است که در سال ۱۴۰۰، در راستای ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها ۱۳ باب مدرسه با اعتباری بالغ ۳۶۰۰ میلیون ریال ایمن سازی فیزیکی شده است.

قاسمی افزود: طی سال جاری ۶ باب مدرسه با اعتبار ۵۰۰۰ میلیون ریال ایمن سازی فیزیکی شده و ۳۰ باب مدرسه از طریق آموزش‌های فرهنگی، تبلیغی، توزیع کتاب، بروشور و هدایایی از جمله کیف، لوازم التحریر مورد آموزش قرار گرفته اند.

وی یادآور شد: در دوره های آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات ترافیکی و آموزش گذربان مدرسه در مدارس حاشیه راهها از زمان شروع طرح در استان (۱۳۸۴)تاکنون بالغ بر ۶۷۰ دوره برگزار شده که در همین راستا تاکنون حداقل به ۳۶۸۵۰ دانش آموز آموزش‌های ترافیک شامل آشنایی با قوانین و مقررات ترافیکی و آموزش گذربان مدارس آموزش داده شده است.