شناسهٔ خبر: 118158 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

حمل‌ونقل ریلی در هفته‌ای که گذشت؛

احداث راه‌آهن رشت_آستارا در توافق با روسیه/طرح جامع حمل‌ونقل تا سال آینده تکمیل می‌شود

ریل از مهم‌ترین اخبار در حوزه حمل‌و نقل‎ ریلی هفته گذشته می‌توان به توافق با روسیه برای احداث راه‌آهن رشت_آستارا و تکمیل طرح جامع حمل‌ونقل تا سال آینده اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل ریلی به وقوع پیوست، به شرح زیر است:

تکمیل کریدورهای مهم ریلی طی یکماه آتی آغاز می‌شود/احداث راه‌آهن رشت- آستارا در توافق با روسیه/ افزایش ۶۰ درصدی ترانزیت در دولت سیزدهم

وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر تکمیل ناوگان ریلی اعلام کرد: در برنامه است تا در یک ماه آتی قرارداد تکمیل کریدورهای مهم ریلی پیمانکاران ایرانی و خارجی طی مناقصه امضا شود.

طرح جامع حمل و نقل سال آینده تکمیل می‌شود

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تدوین طرح جامع حمل و نقل در یکسال آتی تکمیل خواهد شد از اولویت بندی اجرای طرح های عمرانی در طرح جامع خبر داد و بر تقویت بخش خصوصی داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری در اجرای طرح‌های عمرانی تاکید کرد.

ایران ظرفیت دستیابی به ترانزیت ۵۰ میلیون تنی را دارد/ ۱۲ هزار کیلومتر شبکه ریلی و ۶۰ هزار کیلومتر مسیر جاده‌ای مزیت ایران برای عبور کالا

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: هدفگذاری ۵۰ میلیون تنی ترانزیت برای ایران نشان دهنده آن است که کشورمان ظرفیت این حجم از عبور کالا را دارد و در صورت عدم تحقق، ‌دستگاه‌های متولی باید این مساله را مورد آسیب‌شناسی قرار دهند.

تمدید مهلت مجوز تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی برای تکمیل خط‌آهن چابهار به زاهدان

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ضمن بررسی موضوع تمدید مهلت مجوز تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی برای تکمیل راه‌آهن چابهار به زاهدان، مقرر کرد اقدامات لازم در این راستا برای بهره‌برداری هرچ سریع‌تر از این طرح مهم ملی انجام شود.

گردهم‌آیی کشورهای آسیای مرکزی برای تحقق ترانزیت ۲۰ میلیون تنی از مسیر ایران

مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی هدف اصلی برگزاری اجلاس ۶ جانبه همکاری‌های ترانزیتی را اصلاح سیاست‌ها و رفع مشکلات حمل‌ونقل برای افزایش سه برابری حجم ترانزیت و رسیدن به عدد ۲۰ میلیون تن در منطقه اعلام کرد.

همکاری روسیه و آذربایجان در تکمیل راه‌آهن رشت- آستارا/عزم روس‌ها برای بهره‌برداری از کریدور شمال- جنوب

روش‌های همکاری روسیه و آذربایجان در تکمیل خط آهن رشت- آستارا و بهره‌برداری از این پروژه ریلی از جمله موضوعاتی بود که در جلسه سه‌جانبه ایران، آذربایجان و روسیه مطرح شد.

سرعت بخشی به عملیات تکمیل زیرساخت‌های حمل‌ونقل باری در ایستگاه راه آهن ارومیه

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: نواقص ایستگاه راه آهن ارومیه شامل احداث خط حرکت ریلی درزین و ایستگاه باری است که اعتبار آن‌ از محل منابع مالی سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی تخصیص می‌یابد.

مذاکره با روسیه برای مشارکت در راه‌آهن رشت- آستارا/تکمیل پروژه رشت- آستارا نیازمند منابع مالی پایدار است

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اشاره به بازدید هیات کارشناسی-فنی روسی از پروژه راه‌آهن رشت- آستارا از انجام مذاکراتی برای مشارکت روسیه در طراحی، احداث و تامین مالی این مسیر ریلی خبر داد.

راه آهن رشت- آستارا در چهار سال با همکاری ایران و روسیه تکمیل می‌شود

معاون وزیر راه وشهرسازی در نشست با هیات روسی برای مشارکت در احداث راه آهن- رشت آستارا گفت: از لحاظ فنی و مطالعاتی هیچ مانعی بر سر راه اجرای پروژه وجود ندارد و با توجه به تجربه مشابه احداث راه آهن قزوین- رشت از سوی ایران، در صورت تامین منابع مورد نیاز از سوی کشور روسیه این محور استراتژیک ریلی ظرف سه تا چهار سال به اتمام می‌رسد و آماده بهره‌برداری است.