شناسهٔ خبر: 118207 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اعلام کرد:‌

ورود بیش از ۵۱ میلیون خودرو به استان البرز در شش ماه نخست امسال

تردد وسایل نقلیه رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان البرز با بیان اینکه طی ۶ ماهه نخست امسال ۵۱ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۲۲ خودرو وارد استان شده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، علی شادفر، اظهارکرد: طبق آمار دریافتی از دستگاه‌های ترددشمار جانمایی شده در محورهای مواصلاتی البرز در ۶ ماهه نخست امسال ۵۱ میلیون و ۶۲۷ هزار و ۲۲ خودرو وارد استان شده است.

وی، از رشد ۲۳ درصدی ورود خودرو به استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: همچنین طی این مدت ۵۱ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۶۹۶ خودرو از استان خارج شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش داشته است.

شادفر، سرعت متوسطه وسایل نقلیه در این بازه زمانی را ۷۲ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و گفت: سهم وسایل نقلیه سنگین از آمار تردد ۶ ماهه، پنج درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان البرز در پایان پرترددترین محور مواصلاتی استان در این بازه زمانی را آزادراه کرج- قزوین(کیلومتر ۲۵) با متوسط تردد ساعتی پنج هزار و ۹۰۴ خودرو اعلام کرد.