شناسهٔ خبر: 118231 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد؛

۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بندر جاسک

علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بندر جاسک انجام شده است و درواقع ساخت برج کنترل و تجهیزات دریایی بندر از این محل صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه بازدید از بندر جاسک، در خصوص اهداف سفر دو روزه خود به استان هرمزگان با اشاره به پیگیری دو هدف عمده در این استان در جمع خبرنگاران گفت: اولین موضوعی که به دنبال آن هستیم تقویت مباحث بین‌المللی با توجه به‌ نقش محوری این استان هرمزگان در تجارت خارجی و دریابُرد است. هدف بعدی، توجه به بنادر کوچک برای پویایی و تمرکز بر کمک به اقتصاد مردم محلی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی سپس با اشاره به اهمیت استراتژیک بندر کوه مبارک افزود: در خصوص بندر کوه مبارک در سواحل مکران مطالعات اقتصادی و مطالعات مربوط به جانمایی بندر انجام شده و امیدواریم با مصوبه هیات دولت برای تخصیص اراضی از وزارت نفت، به زودی عملیات اجرایی آن را نیز شروع کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره اقدامات مهم وزارت نفت در منطقه بندر کوه مبارک ادامه داد: خوشبختانه وزارت نفت نیز در خصوص تاسیس پالایشگاه و پتروشیمی اقدامات مثمر ثمری انجام داده است که قطعا این اقدامات تاثیر بسزایی جهت موضوعات راهبردی کشور از جمله اینکه امکانات بنادر نفتی را در خارج از خلیج فارس دایر کنیم داراست.

صفایی با اشاره به سفر چندی پیش رئیس جمهور به کشور عمان نیز گفت: بندر جاسک یکی از شرقی‌ترین بنادر استان است که می‌توان از ظرفیت این بندر جهت ارتقا حجم تجارت دریابرد با کشور عمان که مورد تقاضای طرف عمانی در سفر رئیس جمهور به این کشور بود نیز استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری در بندر جاسک گفت: در همین مدت کوتاه ۴۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است که ساخت برج کنترل و تجهیزات دریایی بندر از این محل صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین در تلاش هستیم یک فروند رمپ لازم جهت تردد کشتی رو_رو در این منطقه ایجاد کنیم که سرمایه‌گذار آن نیز جذب شده است و در حال انجام محوطه‌سازی هستیم.

صفایی ضمن تاکید بر رونق اقتصادی منطقه جاسک تصریح کرد: سازمان بنادر آمادگی کامل دارد تا با همکاری استانداری و فرمانداری شهرستان هرگونه اقدامی که برای‌ ارتقا فعالیت اقتصادی در این منطقه لازم باشد، صورت دهد.

مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به لزوم توسعه تجارت بین الملل با همسایگان کشور گفت: طی مدت کوتاه دولت جدید اقدامات بسیار مهمی در خصوص گسترش تجارت دریا برد با همسایگان صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به کاهش چشمگیر تراز منفی عملیات تخلیه و بارگیری اشاره کرد و امیدوار هستیم تا در شش ماهه دوم سال این تراز به سمت مثبت نیز پیش رود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون وزیر راه با اشاره به پیشرو بودن بنادر استان هرمزگان در تجارت بین الملل گفت: طی مدت شش ماهه امسال حجم تجارت خارجی ما در کل کشور ۱۱۵ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه شاهد رشد ۱۰ درصدی بودیم، همچنین در عملیات کانتینری نیز رشد ۱۲ درصدی را تجربه کرده‌ایم.