شناسهٔ خبر: 118250 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

وسعت شهر زنجان در طرح تفصیلی ۶۵۰۰ هکتار مشخص شده است

زنجان بیات منش 2.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: در طرح تفصیلی، وسعت شهر زنجان ۶۵۰۰ هکتار مشخص شده است که ۲۰۰۰ هکتار از این محدوده به کاربری‌هایی مثل سایت کارگاهی، پارک‌های جنگلی و باغات جنوب زنجان اختصاص دارد و ۴۵۰۰ هکتار آن ظرفیت مسکونی شدن دارد.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، مسعود بیات منش در جلسه شورای برنامه ریزی استان در محل استانداری زنجان گفت: درطرح نهضت ملی مسکن، سالانه باید فراخوان اعلام شود تا متقاضیان دریافت مسکن ثبت‌نام کنند.

وی ابراز داشت: هر سال شماری به متقاضیان مسکن زنجان افزوده می‌شود که باید تمهیدات لازم برای پاسخ به این تقاضا اندیشیده شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هکتار از هیدج در شهرستان خرمدره و شمال این شهر نیز در شهرستان ابهر قرار دارد،تاکید کرد: این موضوع در طرح جدید اصلاح شده و همه شهر هیدج در شهرستان ابهر جانمایی شده است.

بیات منش، از تصویب الحاق ۳.۳ هکتار به محدوده شهر ابهر برای اجرای پروژه‌های  مسکن خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان بیان داشت: میانگین تراکم شهرهای کشور بین ۵۵ تا ۶۰ نفر به ازای هر هکتار است و با احتساب این شاخص، اگر جمعیت زنجان را ۵۰۰ هزار نفر در نظر بگیریم باید ۸۵۰۰ هکتار وسعت شهر داشته باشیم.

بیات منش با بیان اینکه در طرح تفصیلی، وسعت شهر زنجان ۶۵۰۰ هکتار مشخص شده است،بیان داشت: ۲۰۰۰ هکتار از این محدوده به کاربری‌هایی مثل سایت کارگاهی، پارک‌های جنگلی و باغات جنوب زنجان اختصاص دارد و ۴۵۰۰ هکتار آن ظرفیت مسکونی شدن دارد.