شناسهٔ خبر: 118274 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه کارگروه تخصصی حمل و نقل و جابه‌جایی شورای پدافند غیرعامل استان البرز مطرح شد:

ضرورت توجه همه جانبه به ضوابط و مقررات پدافند غیرعامل

پدافند غیرعامل رئیس کارگروه حمل و نقل و جابه‌جایی پدافند غیرعامل البرز با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل ضرورت ایجاد آمادگی و برنامه‌ریزی برای مدیریت بحران‌های مختلف را به ما یادآوری می‌کند، گفت: ایجاد امنیت در گرو تفهیم کامل اصول پدافند غیرعامل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، اولین جلسه کمیته کارگروه تخصصی حمل و نقل و جابه‌جایی پدافند غیرعامل استان البرز با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و دیگر اعضای کارگروه در سالن جلسات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز برگزار شد.

علی زندی‌فر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در این جلسه پدافند غیرعامل را یکی از راهبردهای اساسی و مهم برای مصون‌سازی کشور از خطرات دانست و اظهارکرد: پیش‌بینی، پیشگیری، رصد و شناسایی انواع تهدیدات از جمله وظایف اصلی حوزه پدافند غیرعامل است.

وی، رمز اصلی موفقیت در راهبردهای مرتبط با پدافند غیرعامل را تقویت آموزش عمومی و فرهنگ‌سازی دانست و گفت: آحاد جامعه باید نسبت به موضوع پدافند غیرعامل حساس و هوشیار باشند.

رئیس کارگروه حمل و نقل و جابه‌جایی پدافند غیرعامل استان البرز در ادامه با تاکید بر نقش مهم پدافند غیرعامل بر حوزه‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: مجموعه فعالیت‌های پدافند غیرعامل برای پیشگیری و کاهش اثرات حوادث طبیعی را می‌توان کاملا در راستای عملکرد راهداری تعریف کرد.

این مسئول به اقدامات این اداره‌کل درحوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: انجام مانورهای آماده‌سازی ماشین‌آلات و امکانات راهداری برای راهداری زمستانی، رزمایش آمادگی سیستم‌های برق اضطراری درسطح واحدهای تابعه و پایانه شهید کلانتری، امدادرسانی درحوادث غیرمترقبه همچون سیل و زلزله با اعزام اکیپ‌های راهداری به سایر استان‌های کشور و اعزام اکیپ برای آماده‌سازی مرز مهران برای جابه‌جایی زائرین اربعین حسینی از جمله این اقدامات بوده است.

زندی‌فر، اجرای طرح‌ ایمن‌سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه‌ها، طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسوار و وانت‌بارها برای افزایش ایمنی حمل ونقل جاده‌ای و برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل برای مدیران و کارشناسان این اداره‌کل و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر را از دیگر اقدامات در حوزه پدافند غیرعامل عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز در پایان حضور اعضای کمیته کارگروه تخصصی حمل و نقل و جابه‌جایی پدافند غیرعامل در جلسات را بسیار ضروری دانست و گفت: موفقیت در حوزه پدافند غیرعامل جدیت تمام دستگاه‌های اجرایی متولی استان را می‌طلبد لذا انتظار داریم  با توجه به اهمیت موضوع جلسات مربوطه به‌صورت مستمر و با حضور تمامی اعضا تشکیل و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها با قوت پیگیری و اجرا شود.