شناسهٔ خبر: 118275 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:‌

بروزرسانی و افزایش دستگاه‌های زلزله‌نگار در استان کرمانشاه

بروز رسانی دستگاه های زلزله نگار مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: با افزایش و بروزرسانی دستگاه های زلزله نگار مستقر در سراسر استان ، بیش از پیش حرکات صفحات زلزله خیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) مهرداد آهکی، مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: پیرو جلسات مدیریت بحران و پدافند غیر عامل، پیگیری استاندار و همکاری وزارت راه و شهرسازی ، ضمن استقرار ۳ دستگاه جدید، کلیه دستگاه­‌های پراکنده در سراسر استان هم در حال بروزرسانی است.

آهکی تصریح کرد: در حال حاضر مهندسین مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی با هدف شناسایی رفتار و حرکات لرزشی زمین‌های استان، از طریق استقرار و بروزرسانی و در بعضی موارد جابجایی دستگاه‌ها بر حسب نیاز، شرایط را برای ارتباط بهینه­ اطلاعات بدست آمده، با مرکز تحقیقات همچنین مرکز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل فراهم می­‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، در این گزارش از اهمیت به مطالعات ایمنی استان در همه بخش­ها از نگاه امیری‌­مقدم استاندار کرمانشاه یاد کرد و گفت: تاکید استاندار مخصوصاً در جلسات مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، هوشیاری همه‌­جانبه و آماده­‌باش همیشگی برای مقابله با هرگونه احتمال خطر است تا به موقع و بدون فوت وقت، اول پیشگیری و بعد خدمات­‌سانی انجام شود.

گفتنی است، در حال حاضر ۲۹ دستگاه شتاب­نگار و زلزله نگار در استان مستقر و پراکنده است که از این تعداد ۱۹ دستگاه جدید و از نسل چهار بوده و مابقی  دستگاه‌ها هم با استانداردهای روز ، بروزرسانی شدند.