شناسهٔ خبر: 118331 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شش ماه سالجاری صورت پذیرفت:

اجرای ۱۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در راه های مازندران

مازندران مدیر کل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اظهار داشت : با توجه به ویژگی شاخص ترانزیت و توریستی بودن و اهمیت حفظ و نگهداری از راه های موجود و در راستای ارتقاء ایمنی در محورهای اصلی و فرعی استان در ۶ ماهه سال جاری بیش از ۱۱۰ کیلومتر عملیات بهسازی و روکش آسفالت صورت پذیرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ،حسن جهانیان تصریح کرد: در شش ماهه سالجاری۱۱۰کیلومتر عملیات روکش آسفالت،۲۹۱ هزار و ۴۷۹ متر درزگیری و۶۴۸۵۲ تن لکه گیری در برخی از محورهای استان ( بر اساس نیاز سنجی و اولویت بندی ) اجرا شده است.

وی خاطر نشان ساخت: استان مازندران از جمله استان هایی است که از نظر شرایط جغرافیایی  و گردشگری منطقه و تعدد روستاها، بسیار پر رفت و آمد بوده به همین دلیل ایمن سازی و بهسازی راههای ارتباطی استان از جمله فعالیتهای مهم این اداره کل به شمار می رود از این رو عملیات لکه گیری و روکش آسفالت راههای استان در محورهای شریانی به طور جدی در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار داشت: به منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی محورها اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت محورهای ارتباطی کندوان ، سوادکوه، هراز ،بهشهر-نکا-گلوگاه، نوشهر- نور، چالوس –عباس آباد –کلاردشت ، لفور ، کمربندی جنوبی بابل ، ساری _ قائمشهر ، جاده نظامی قائمشهر ، کوهی خیل –جویبار و همچنین لکه گیری کلیه محورهای مواصلاتی استان به صورت روزانه صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: این اداره کل علاوه برروکش آسفالت راههای حوزه استحفاظی به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی و افزایش ضریب ایمنی محورهای تحت پوشش خود اقدامات گسترده ای از ابتدای سال جاری مانند جلو گیری از ساخت و سازهای غیر مجاز ، جمع آوری تابلو های غیر مجاز ،پاکسازی حریم راه از زباله و نخاله ساختمانی، علف تراشی ، اقدامات ایمن سازی از قیبل نصب علایم ، نصب چراغ چشمک زن و رفع خاموشی و ترمیم روشنایی را در دستور کار دارد.

جهانیان افزود: انشالله باتخصیص اعتبار و تامین قیر لازم برای اجرای پروژه های سطح استان، سرعت اجرای پروژه ها افزایش یافته تا موجبات رضایتمندی ، ایمنی و آرامش مردم  فراهم آید.