شناسهٔ خبر: 118338 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان خبر داد:

لکه گیری ۲۳۲ هزار متر مربع ازراههای اصلی،فرعی و روستایی استان اردبیل

ببینید/ لکه گیری هندسی و روکش آسفالت گرم محور قاین-خواف معاون راهداری استان اردبیل گفت: در جهت ارتقای ایمنی راه ها ۲۳۲هزار متر مربع از راه های اصلی،فرعی و روستایی استان در ۶ ماهه گذشته لکه گیری شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،آیدین هاشمی در بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان مشگین شهربا بیان اینکه در مدت یاد شده راهداران ۹۰ کیلومتر از راههای استان را روکش آسفالت کرده اند گفت:در ۶ ماهه گذشته ۴۳ هزار متر مربع قشر رگلاژی در محورهای مواصلاتی استان اجرا شده است.

وی تسطیح  بیش از ۶هزار کیلومتر از حریم راههای استان را در ۶ ماهه گذشته یادآور شد و اظهار کرد:در مدت یاد شده ۲هزار کیلومتر از راههای شنی ا ستان  تسطیح و رگلاژ شده است.

معاون راهداری استان اردبیل از انجام ۱۰۴ هزار متر مکعب عملیات شن ریزی در راههای شنی و شانه راههای استان اردبیل خبرداد و خاطر نشان شد: راهداران ۲۵هزار متر از راههای آسفالته  استان را در ۶ ماهه گذشته درزگیری کرده اند.

هاشمی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده حدود ۷ هزار کیلومتر از کانال های طرفین راه اصلاح و بازسازی شده تصریح کرد:۷۶ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و اصلاح پیچ درمحورهای مواصلاتی استان انجام شده است.

وی تنقیه و لایروبی ۷۵۵ دستگاه از پل ها،انجام ۳۹ هزار متر مکعب عملیات ریزش برداری ،تعمیرات ۲۹ دستگاه از پل و ابنیه فنی،زهکشی و دراواسیون ۳۰ هزار متر مکعب از پلهای بزرگ ونگهداری ۴هزار و۶۰۰ متر از تونل ها را از دیگر اقدامات راهداری در ۶ ماهه گذشته برشمرد.

معاون راهداری استان اردبیل انجام عملیات راهداری زمستانی را در فصول سرما و بارش  از وظایف و ماموریت های مهم راهداران در محورهای مواصلاتی عنوان کرد و گفت:با هدف انجام تمهیدات لاازم و آمادگی برای انجام این وظیفه خطیر راهداری استان اردبیل نسبت به تهیه و انبار ۱۵ هزار تن ماسه و نمک اقدام کرده است.

هاشمی افزود:راهداران در ۲۶ راهدارخانه ثابت و سیار و گردنه های برفگیر با تجهیزات کامل بصورت شبانه روزی در خدمت مردم خواهند بود.