شناسهٔ خبر: 118344 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اعلام کرد؛

احداث جاده خلخال-منجیل منوط به تامین اعتبار لازم/ برنامه‌ریزی برای اضافه شدن ۵۰ کیلومتر بزرگراه به بزرگراه‌های استان اردبیل طی شش ماه آتی

خلخال منجیل مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل احداث جاده خلخال-منجیل را منوط به تامین اعتبار لازم دانست و از اضافه شدن ۵۰ کیلومتر بزرگراه به بزرگراه‌های استان اردبیل طی شش ماه آتی خبر داد.

محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه پس از سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل برای احداث جاده خلخال-منجیل اعتبار مناسبی در نظر گرفته شد، گفت: متاسفانه تاکنون  این اعتبار تخصیص نیافته و در حال حاضر کل قطعات به پیمانکار واگذار و از پیمانکاران توانمندی استفاده شده است.

وی زمان بهره‌برداری از این پروژه را منوط به تامین اعتبارات لازم خواند و عنوان کرد:‌ مردادماه سال جاری همزمان با سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به اردبیل قریب به ۵۰ کیلومتر بزرگراه در این استان افتتاح شد.

حیدری با اشاره به اینکه در کنار افتتاح این محورهای بزرگراهی، امسال نیز ۵۰ کیلومتر دیگر به بزرگراه‌های استان اردبیل اضافه خواهد شد،‌ گفت:‌ این پروژه نیز شامل تمام شهرستان‌ها می‌شود و براساس برنامه‌ریزی‌ها برآنیم تا پایان سال به بهره‌بردرای برسد، با این حال اما ممکن است به سبب شرایط جوی این امر به پس از عید نوروز و ابتدای سال ۱۴۰۲ موکول شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل وضعیت پیشرفت تکمیل محور سه راهی سربند تا مشگین شهر را بسیار مطلوب برشمرد و اظهار کرد:‌ طول این محور ۱۳۵ کیلومتر است که ۴۰ کیلومتر از آن به پیمانکار واگذار شده است و قریب به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم دارد،‌ این درحالی است که برای تامین منابع تحت فشار هستیم، با این حال اما روند پیشرفت پروژه بسیار خوب است.

شایان ذکر است؛ سوم مرداد ماه سال جاری، در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگراهی استان اردبیل، ۱۰ کیلومتر محور پارس‌آباد به سربند، ۱۰ کیلومتر محور اردبیل به مشگین‌شهر، ۱۳ کیلومتر محور سه راهی رضی به امیرکندی، ۱۴ کیلومتر محور اردبیل – سرچم و پنج کیلومتر از ورودی گرمی به بهره‌برداری رسید.