شناسهٔ خبر: 118359 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان اعلام کرد؛

بهره‌برداری حدود ۲۰ کیلومتر از محور لار-جهرم تا پایان سال جاری/ تکمیل محور لار-جهرم-بندرعباس طی چهارسال

محور لار-جهرم مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از بهره‌برداری حدود ۲۰ کیلومتر از محور لار-جهرم تا پایان سال جاری و تکمیل محور لار-جهرم-بندرعباس پس از تامین اعتبار مورد نیاز و طی چهارسال خبر داد.

حسن شبانی،‌ مدیرکل راه و شهرسازی لارستان، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روند پیشرفت محور لار-جهرم-بندرعباس را تشریح کرد و گفت: از مسیر جهرم تا لار حدود ۱۶۰ کیلومتر بوده که تمام این مسیر به پیمانکار مربوطه واگذار شده و تقریبا ۴۵ کیلومتر از این مسیر به بهره‌برداری رسیده است. 

وی با بیان اینکه از محور مذکور حدود ۱۰۵ کیلومتر باقی مانده است و پیمانکاران در این مسیر نیز در حال تکمیل پروژه هستند، عنوان کرد:‌ کل مسیر از جهرم تا بندرعباس ۴۰۰ کیلومتر بوده که بخشی از آن در حوزه هرمزگان،‌ بخشی در حوزه فارس و ۲۰۰ کیلومتر نیز در حوزه اداره کل راه و شهرسازی لارستان است.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد: در ۵۰ کیلومتر از ۸۰ کیلومتر موجود در محور لار- بندرعباس نیز پیمانکاران مشغول فعالیت هستند و ۳۰ کیلومتر نیز باقی مانده که همچنان به پیمانکار واگذار نشده است. 

شبانی با تاکید بر اینکه تکمیل محور لار-جهرم-بندرعباس در صورت تامین اعتبار قریب به چهار سال زمان لازم دارد، گفت: برای تامین اعتبار به شدت دچار مشکل شده‌ایم و با گذشت هفت ماه از سال حدود هفت میلیارد تومان به این اداره‌کل ابلاغ شده است که این رقم به نسبت حجم کار و تعدد پیمانکاران بسیار کم است.

وی با بیان اینکه تامین اعتبار این پروژه از چندین محل انجام می‌شود، اظهار کرد: با استناد به ماده ۵۶ قانون باید از بانک‌ها مبلغی را در قالب وام دریافت کنیم، در این راستا ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده اما همچنان تخصیص داده نشده است، دیگر محل تامین اعتبار سازمان برنامه و بودجه کشور بوده و تهاتر نفت نیز از دیگر راه‌های تامین اعتبار برای پروژه مذکور است؛ با این حال اما از آنجایی که پروژه متعلق به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور است، بخش دیگری از اعتبار مورد نیاز از این محل تامین می‌شود. 

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۱۴۰۱ نیز در محور لار به سمت جهرم حدود ۲۰ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.